За одержання хабара можуть довічно позбавити волі
Комітет з питань законодавчого забезпечення правоохоронної діяльності рекомендує парламенту прийняти у другому читанні і в цілому проект закону про внесення змін до деяких законів України (щодо протидії хабарництву).
Законопроектом (реєстр. №3428) пропонується доповнити перелік обставин, що обтяжують покарання, у статті 67 Кримінального кодексу поняттями «вчинення злочину особою, у зв’язку з виконанням нею службового обов’язку» та «вчинення злочину з корисливих мотивів». Статтю 368 передбачається також доповнити такими кваліфікуючими ознаками, як отримання хабара в «надзвичайно великих розмірах, що у чотири тисячі й більше разів перевищує неоподатковуваний мінімум доходів громадян», «службовцями органів місцевого самоврядування», «суддями, прокурорами, слідчими».
Як повідомили у секретаріаті комітету, під час доопрацювання до другого читання до комітету надійшло 24 пропозиції від суб’єктів законодавчої пропозиції, 9 з яких враховано повністю, 8 — частково, 7 — відхилено. У підготовленій редакції до другого читання, зокрема, пропонується усунути прогалину в чинному законодавстві щодо відсутності у ст. 368 Кримінального кодексу посилання на Закон «Про службу в органах місцевого самоврядування».
Передбачається також замінити покарання за одержання хабара у вигляді ув’язнення від восьми до дванадцяти років тим самим покаранням на термін «від десяти до п’ятнадцяти років».
Члени комітету також пропонують знизити суму хабара в особливо великому розмірі (зараз це майже 150 тисяч гривень, або п’ятсот неоподатковуваних мінімумів доходів громадян) до близько 90 тисяч гривень, або триста неоподатковуваних мінімумів доходів громадян.
Проектом також передбачається доповнити новими частинами три статті Кримінального кодексу стосовно завідомо незаконних затримань, приводу або арешту, притягнення завідомо невинного до кримінальної відповідальності та постанову щодо завідомо неправосудного вироку. Пропонується встановити покарання у вигляді позбавлення волі на строк від десяти до п’ятнадцяти років з позбавленням права обіймати певні посади чи займатися певною діяльністю на строк до трьох років з конфіскацією майна, якщо такі дії поєднані з одержанням хабара у великому розмірі, а якщо вони поєднані з одержанням хабара в особливо великому розмірі, то встановити покарання у вигляді довічного позбавлення волі з конфіскацією майна.
Законопроектом передбачається, що амністія ніколи не буде поширюватися на осіб, засуджених за одержання хабара в особливо великому розмірі, або особу, яка обіймала особливо відповідальну посаду.
* * *
Захистити інтелектуальну власність
Проект про наукові парки обговорили вчора на засіданні парламентського Комітету з питань науки і освіти. Народні депутати заслухають інформацію про виконання рішення комітету від 16 квітня 2008 року «Про стан державного регулювання і управління у сфері розвитку, правової охорони і захисту інтелектуальної власності та інноваційної діяльності в Україні», а також висловлять своє ставлення до змін до деяких законів для посилення охорони авторського й суміжних прав. У порядку денному засідання — й інформація про виконання рішення щодо співпраці українських та польських університетів (у частині підготовки проекту Угоди між Кабінетом Міністрів України і Урядом Республіки Польща про утворення Українсько-польського університету).
* * *
Ставка ввізного мита не має погіршити платіжний баланс
Комітет з питань податкової та митної політики рекомендує парламенту направити на допрацювання проект закону про внесення змін до Закону «Про внесення змін до деяких законів України з метою поліпшення стану платіжного балансу України у зв’язку із світовою фінансовою кризою».
Законопроектом (реєстр. №4206) пропонується виключити із чинного закону положення, що передбачає застосування тимчасової цільової надбавки у розмірі 13% до ставок ввізного мита на низку товарів.
На засіданні комітету зазначалося, що необхідність прийняття проекту зумовлена аналізом основних макроекономічних показників імпорту в Україну за останні шість місяців, який свідчить про значне зменшення імпорту товарів та послуг за всіма основними групами товарів. Якщо у вересні минулого року обсяг імпорту становив 7,647 млрд. доларів, то в грудні в Україну було імпортовано товарів на суму 4,777 млрд. грн.
Під час обговорення наголошувалося, що до законопроекту не додано фінансово-економічного обґрунтування, і тому неможливо об’єктивно оцінити наслідки його запровадження. Водночас, вважають народні депутати, реалізація положень проекту зменшить надходження до бюджету.
На думку членів комітету, прийняття рішень щодо відміни тимчасової надбавки у розмірі 13 відсотків до діючих ставок ввізного мита на деякі товари «доцільно здійснювати лише після всебічного аналізу наслідків застосування вказаної надбавки у розрізі галузей економіки протягом кількох звітних періодів, з’ясування її впливу на стан платіжного балансу України, а також після суттєвого зменшення дії негативних факторів впливу світової кризи на стан фінансово-банківської системи України».
* * *
«Масандру» убезпечать від банкрутства на п’ять років
Ухвалити в другому читанні та в цілому законопроект «Про структуру, повноваження та особливості правового і економічного режиму майнового комплексу Національного виробничо-аграрного об’єднання «Масандра» рекомендує парламенту Комітет з питань аграрної політики та земельних відносин.
Документом пропонується визначити структуру, повноваження та органи управління виробничо-аграрним об’єднанням, особливості правового режиму управління землею та іншим державним майном, закріпленим за об’єднанням, а також підприємцями, які входять до його складу.
Народні депутати, зокрема, підтримали пропозицію, відповідно до якої «НВАО «Масандра» належить до сфери управління Кабінету Міністрів. Окремі повноваження стосовно управління НВАО та підприємств, що входять до його складу, можуть бути делеговані в установленому законом порядку центральному органу виконавчої влади.
Законопроектом «забороняється приймати рішення про вилучення, викуп, зміну цільового призначення (використання) земель, наданих у постійне користування НВАО «Масандра» та підприємствам, що входять до його складу, а також про припинення права постійного користування такими земельними ділянками протягом п’яти років». Також запроваджується мораторій на порушення справ про банкрутство «Масандри» строком на п’ять років від дня набрання чинності цим нормативним актом.
За повідомленням інформаційного управління Верховної Ради.