Напередодні Першотравневого свята Конституційний Суд (КС) оприлюднив рішення у справі щодо офіційного тлумачення Конституції в частині повноважень коаліції з формування уряду України.
У своєму рішенні КС зазначив: аналіз положень Конституції свідчить, що поняття «коаліція депутатських фракцій у Верховній Раді України, сформована відповідно до статті 83 Конституції» включає як коаліцію депутатських фракцій, створену у новообраній Верховній Раді, так і коаліцію депутатських фракцій, сформовану у разі припинення діяльності попередньої коаліції депутатських фракцій у Верховній Раді .
Основний Закон України також передбачає участь коаліції депутатських фракцій у Верховній Раді, створеної у разі припинення діяльності попередньої коаліції депутатських фракцій у Верховній Раді України, у формуванні Кабінету Міністрів України, що здійснюється шляхом реалізації нею визначених частиною восьмою статті 83 повноважень стосовно внесення відповідно до Конституції пропозицій Президенту щодо кандидатури Прем’єр-міністра, а також відповідно до Конституції щодо кандидатур до складу Кабінету Міністрів через визначений Конституцією України механізм призначення Прем’єр-міністра, інших членів Кабінету Міністрів України (пункт 9 частини першої статті 106, частини третя, четверта статті 114). Саме таким чином втілюється основна мета створення коаліції депутатських фракцій у Верховній Раді, її конституційні повноваження як суб’єкта формування уряду та забезпечується політико-правовий зв’язок існуючої коаліції депутатських фракцій у Верховній Раді та Кабінету Міністрів України.
Таким чином КС вирішив, що положення частини 8 статті 83 Конституції у системному зв’язку з положеннями частин 6, 7 статті 83, пункту 9 частини 1 статті 106, частин 3, 4 статті 114 Конституції слід розуміти так, що внесення пропозицій відповідно до Конституції Президенту щодо кандидатури Прем’єр-міністра та щодо кандидатур до складу Кабінету Міністрів України належить винятково до повноважень коаліції депутатських фракцій у Верховній Раді України, сформованої згідно з частинами 6, 7 статті 83 Конституції
Цього ж дня КС оприлюднив рішення, яким визнав неконституційним збільшення з восьми до 91 дня терміну, з якого починається виплата допомоги з безробіття громадянам, звільненим за згодою сторін.
 

Богдан ЛАВРЕНЮК.