Під такою назвою наша команда цього сезону візьме участь у морських перегонах на суперчовнах Powerboat P1 у рамках Чемпіонату світу з водно-моторного спорту.

Національна федерація водно-моторного спорту України поки що єдина серед східноєвропейських федерацій зуміла підготувати човен класу «суперспорт» для участі у світовому чемпіонаті.

Водно-моторний спорт — не олімпійський. Він належав до військово-технічних видів і за часів Радянського Союзу перебував під опікою ДТСААФ. Державна допомога товариству сприяння армії і флоту закінчилася і разом с нею, здавалося б, закінчилася й історія водно-моторного спорту в Україні. Нашу федерацію навіть виключили з Міжнародного водно-моторного союзу (UІM) за несплату членських внесків... І з цієї «нульової» позначки почалося відродження традицій вітчизняних перегонів на воді. Про це розповідає президент Національної федерації водно-моторного спорту України, народний депутат України Віктор Шемчук (на знімку).

— Моєму захопленню екстремальними перегонами вже багато років. Яскравий спогад дитинства — Чемпіонат світу 1986 року, що єдиний раз проходив у Тернополі — місті, де я народився і виріс. Ще рік тому на великих перегонах в Італії, на одному з етапів Чемпіонату світу Powerboat Р1, господарі перегонів розмовляли з представниками України зверхньо. Мовляв, про що говорити, якщо вашу федерацію навіть виключили з UІM, а українських спортовців за останнє десятиліття не видно навіть у Європі, — пригадує співрозмовник. — Стало прикро: чому навіть у спортивному світі склалося негативне враження про мою країну? Тоді я вирішив повернутися на наступний етап змагань в іншому статусі і вже на рівних поспілкуватися з відомою організацією.

У жовтні минулого року Національну федерацію водно-моторного спорту України поновили в Міжнародному водно-моторному союзі.

— Незабаром я знову зустрівся з керівництвом Р1 на Гран-прі Мальти, уже бувши президентом національної федерації, і повідомив, що в нас буде своя команда і ми готові провести один з етапів чемпіонату світу в Криму. Це повернуло Україні статус рівного партнера, з нами почали спілкуватися, хоча оптимізм українців поділяли ще не всі. Президент водно-моторної федерації Мальти Теді Борг, який став великим другом і лобістом наших ініціатив, порадив: якщо хочете, щоб Україну сприймали у світі на рівних, вам треба мати команду спортовців, які представляли б вашу країну на чемпіонатах світу і Європи. Повірте, цим ви зробите більше, ніж ваші політики.

Лише за рік федерації вдалося не тільки повернутися в закритий елітний клуб світових перегонів і створити свою команду, а й побудувати суперчовен для участі в міжнародних змаганнях.

Український гоночний «болід» побудований на Мальті на спеціальне замовлення й увібрав усе краще, що є у світовому водно-моторному спорті. Човен назвали «Чайка». Її довжина не набагато більше 13 метрів, два двигуни ІLMOR по 570 кінських сил. Кожний здатний розігнати її до швидкості більше 100 морських миль (180 кілометрів) на годину.

— Починаючи будівництво, відразу визначили, що наша «Чайка» і наша команда — то не бізнес-проект, а реалізація і втілення національної ідеї, — каже президент української федерації водно-моторного спорту. — Нас цікавить просування України в Європу, створення їй позитивного іміджу в спортивному світі й у світі взагалі.

«Чайка» була спущена на воду місяць тому. А в травні на Мальті наша команда «Український дух» дебютує на ній у першому етапі чемпіонату світу.

— Для України участь у міжнародних перегонах класу Р1 — великий прорив не тільки в цьому виді спорту на світовому рівні. Це прорив у плані іміджу для нашої держави, — вважає Віктор Шемчук. — У світі сьогодні існує лише 17 професійних водно-моторних команд, і одна з них — українська.

Під час чемпіонату на Мальті пройде День України. За словами президента української федерації, готується світова презентація нашої країни, її команди і човна — як вітчизняного проекту інвесторів, політиків і спортовців.

Паралельно федерація готується провести влітку в Ялті відкриту першість світу — Гран-прі в Чорному морі.

— Приймати в себе міжнародні перегони на воді нам під силу. Тим більше проведення такого рівня змагань вигідне для курортного регіону, — зауважує Віктор Шемчук. — Гадаю, Україна й надалі буде зацікавлена у проведенні світових перегонів. У нас є молоді політики, спортсмени, інвестори, здатні гідно презентувати країну європейським і світовим інституціям.