Верховна Рада України ухвалила постанову «Про заходи щодо збереження пам’ятки культурної спадщини замку «Паланок» (м. Мукачеве Закарпатської області)».

Мета постанови — впорядкування правового поля щодо замку «Паланок» та надання йому статусу державного історико-архітектурного заповідника відповідно до Закону України «Про охорону культурної спадщини».

У постанові, зокрема, рекомендується Кабінету Міністрів розробити в установленому порядку заходи зі створення державного історико-архітектурного заповідника «Замок «Паланок» з віднесенням його до сфери управління Міністерства культури та туризму.

Під час свого виступу один з авторів постанови М. Томенко ще раз зазначив, що Генеральна прокуратура має закінчити перевірку законності рішення Мукачівської міської ради щодо передачі замку «Паланок» до комунальної власності та вжити відповідних заходів прокурорського реагування. Він наголосив, що «з 2003 року після опротестування прокуратурою незаконної передачі історико-культурної пам’ятки в комунальну власність, «хтось» заважає завершити це слідство і дізнатися, що ж насправді відбулося».

«Ця постанова допоможе взяти під державну опіку цей заповідник і допомогти йому на належному рівні приймати і українських, і іноземних туристів. А нам всім пишатися цією пам’яткою культурної спадщини України», — сказав М. Томенко.

***

Заступник Голови Верховної Ради України Микола Томенко, як автор низки норм рекламного законодавства, позитивно оцінює початок розвитку соціальної реклами в Україні. Натомість, на його думку, «якісній соціальній рекламі серйозно заважає відсутність високого рівня політичної культури та етики чиновників, що зловживають такою рекламою».

Микола Томенко нагадав, що згідно із Законом України «Про рекламу» соціальною рекламою є інформація, спрямована на досягнення суспільно корисних цілей, популяризацію загальнолюдських цінностей і розповсюдження якої не має на меті отримання прибутку. Також, за його словами, соціальна реклама не повинна містити посилань на конкретний товар та його виробника, на рекламодавця, на об’єкти права інтелектуальної власності, що належать виробникові товару або рекламодавцю соціальної реклами.

«Чиновники, які зловживають ідеєю соціальної реклами, намагаються зробити подарунок своєму начальнику, а не українському суспільству. Оскільки недоречне використання прізвищ та посад осіб повністю нівелює популяризацію просування загальнолюдських цінностей», — наголошує М. Томенко. Він також зазначив, що і нині, напередодні свята Великодня, в Києві масово розміщені традиційні поздоровлення політиків різного рівня.

Заступник Голови Верховної Ради України переконаний, що розвиток соціальної реклами корисний і необхідний, але «доки чиновники намагатимуться «використовувати» соціальну рекламу, вона не відіграватиме ту роль, яка їй призначена і яку вона відіграє в інших країнах світу».

Прес-служба Верховної Ради України.