З метою отримання обопільної вигоди
Комітет з питань промислової і регуляторної політики та підприємництва рекомендує парламенту прийняти за основу проект закону
«Про загальні засади державно-приватного партнерства».Законопроект визначає правові засади державної політики у сфері державно-приватного партнерства та основні принципи взаємодії держави з приватним сектором економіки на договірній основі. Відповідно до проекту,
«державно-приватне партнерство є співробітництвом між державою, Автономною Республікою Крим, територіальними громадами (державні партнери) і юридичними або фізичними особами-підприємцями (приватні партнери), за винятком державних та комунальних підприємств, що здійснюється на основі договору в порядку, встановленому цим законом, іншими законодавчими актами».Визначення приватного партнера, відповідно до проекту, здійснюватиметься виключно на конкурсних засадах. Рішення про здійснення державно-приватного партнерства стосовно об’єктів державної власності, проведення конкурсу та затвердження результатів конкурсу з визначення приватного партнера приймається Кабінетом Міністрів, щодо об’єктів комунальної власності — місцевими радами, стосовно об’єктів, що належать до власності Автономної Республіки Крим, — Радою міністрів Автономної Республіки Крим.
За словами голови комітету Наталії Королевської,
«ознаками державно-приватного партнерства мають стати, зокрема: забезпечення більш високих техніко-економічних показників ефективності діяльності, ніж у випадку здійснення такої діяльності державним партнером без залучення приватного партнера; довготривалість відносин (від 7 до 30 років); передача приватному партнеру частини ризиків під час здійснення державно-приватного партнерства; заборона переходу до приватного партнера права власності на об’єкт державно-приватного партнерства протягом усього строку здійснення такого партнерства тощо».На засіданні підкреслювалося, що основними принципами здійснення державно-приватного партнерства має бути рівність перед законом державних та приватних партнерів і заборона будь-якої дискримінації прав приватних чи державних партнерів. Наголошувалося також на необхідності узгодження інтересів державного та приватного партнерів з метою отримання взаємної вигоди під час їхньої діяльності та справедливого розподілу ризиків, пов’язаних з виконанням договорів, укладених в рамках державно-приватного партнерства.
Хабарникам заборонять працювати в самоврядних органах
Ухвалити в першому читанні зміни до деяких законодавчих актів щодо посилення відповідальності за вчинення корупційних діянь, встановлення обмежень стосовно перебування на посадах в органах державної влади та місцевого самоврядування осіб, засуджених за одержання хабара, рекомендує парламенту Комітет з питань боротьби з організованою злочинністю і корупцією.
Законопроект (реєстр. №3255) розроблено з метою запобігання та протидії корупції. Ним, зокрема, передбачається внесення змін до Закону
«Про боротьбу з корупцією» стосовно встановлення додаткового покарання за корупційні діяння у вигляді позбавлення права обіймати посади в органах державної влади та їх апараті, органах місцевого самоврядування строком від одного до трьох років. Пропонується також внести зміни до законів «Про державну службу» і «Про службу в органах місцевого самоврядування», передбачивши обмеження стосовно обрання та призначення на державну службу, службу в органи місцевого самоврядування осіб, засуджених за одержання хабара.За повідомленням інформаційного управління апарату Верховної Ради України.