Займіться шпигунством: час вибирати школу

Мені, директорові, багато разів доводилось чути від батьків: «Ми вирішили віддати нашу дитину до вашої гімназії...». Я завжди жартував: «Та не треба її віддавати, хай вона залишається вашою». Школа — не пункт прийому дітей, і ефективність її роботи буде вкрай низькою, якщо родина стоятиме осторонь. Для забезпечення потрібної якості освіти передусім школі й родині слід подбати про створення єдиного поля цінностей.

В умовах демографічної кризи більш-менш пристойні школи ведуть жорстку боротьбу за розумних дітей і заможних батьків. І це добре: розширення можливостей для вибору школи стає головним чинником підвищення якості освіти.

Щоб зробити вдалий вибір, потрібно мати: ресурс часу, ресурс знань (важливо знати, що насправді потрібно твоїй дитині), ресурс ефективних соціальних зв’язків (простіше кажучи, блат).

Певний фінансовий ресурс теж може відіграти вирішальну роль у придбанні «золотого ключика» до країни знань.

П’ятим елементом повинна бути інтуїція, адже має лежати душа у вас і у вашої дитини саме до цієї школи.

З чого починати її вибір?

По-перше, спробуйте вивчити на сайті управління освіти чи школи усе, що може свідчити про належну якість її роботи (статистичні результати участі учнів у предметних олімпіадах, підсумки зовнішнього тестування, показники ЗОШ у різноманітних конкурсах тощо).

По-друге, уважно прочитайте брошури, буклети, газети, які випускає заклад. Якщо ви побачите лише набір правильних фраз, за яким не проглядається бачення сучасної освіти, мабуть, ця школа не для вашої дитини.

По-третє, займіться шкільним шпигунством. Неважко провести елементарне спостереження за школою, наприклад, вранці перед початком занять. Ви побачите, чи мають звичку запізнюватись на роботу вчителі, звернете увагу на манеру поведінки і особливості лексики учнів? Якщо у вас буде можливість «пройтись по тихим школьным этажам», обов’язково скористайтесь нею.

Віктор ГРОМОВИЙ,заслужений учитель України.

Кіровоград.