Про наболіле — віртуально

Іван Вакарчук впровадив принцип державно-громадського управління освітою. В лютому він започаткував Інтернет-дискусії щодо освітньої політики країни. Вперше в Україні глава міністерства у віртуальному просторі відкрито обговорював зміст політики галузі.

Міністр започаткував також постійно діючі експертні семінари-обговорення злободенних проблем. МОН проводить широкі наради з освітянською громадою щодо політики міністерства. Громадяни можуть ознайомитися з проектами рішень на сайті МОН та висловити свою думку.

Змушують демонструвати аморальність

Куди не кинь — усюди неправда, несправедливість. Та найбільше шокує те, що дедалі частіше вони приживаються під дахом школи. Маю на увазі, зокрема, факти вимагання високих оцінок дітьми. Вони не хочуть вчитись, батьки не цікавляться їхнім рівнем знань, а 12 балів давай.

З цим неподобством я зустрілася в школі в передмісті столиці, куди перевелася недавно. Тут лише окремі батьки, яким завдячую за співпрацю, об’єктивно ставляться до своїх чад...

На тлі цього негативу найбільше пригнічує і принижує те, що сама дирекція вимагає високих балів, чинячи моральний тиск на вчителів.

Я об’єктивно оцінювала знання учнів, але директор якось дала мені список дітей, яким треба було підвищити бали, бо «батьки обурюються». Я відмовилась, бо не готова грати під дудочку адміністрації. Моєму обуренню немає меж, але що робити? І що мене чекає?

Тепер самих учителів змушують переступати через моральну межу, демонструвати безвідповідальність і безпринципність, сліпе чинопочитання.

Не шкода заслужених оцінок. Та кому потрібна ведмежа послуга? Дітям? Батькам? Школі?

Дедалі частіше під час виставлення підсумкових балів за семестр і рік учитель чує від учня: «А мені сказали, що буде вища оцінка!» Хто сказав? Хто має право вирішувати за нас, диктувати нам? Ми несемо відповідальність за знання дитини, чи грошовиті батьки, у яких директор на побігеньках?

Світлана ТОПОЛЬ,молодий спеціаліст.

Київська область.

Від редакції. Прізвище авторки листа змінено з етичних міркувань. Головне — суть звернення. Чи згодні ви, педагоги, з колегою? Що скажуть керівники ЗОШ, райво, облуправлінь освіти?

Гадаємо, Світлана відкрила лише частинку шкільного айсберга на ім’я «неправда, несправедливість».

А ви якої думки, шановні читачі?