У Міжнародний день театру у Львівській опері — прем’єра. Квитки розкуплені заздалегідь, адже вперше з цієї славетної сцени звучатиме французька версія опери «Орфей і Евридика» німецького барокового композитора Х. Глюка.

Виставу створив польський режисер Збігнєв Хшановський, для якого це вже друга співпраця з театром. Добре знаючи колектив, він замислив масштабну постановку. На думку Хшановського, інструментальна музика, на яку багата опера Глюка, відкриває колосальні перспективи для режисерських фантазій. Саме тому він практично нічого не відкидав у музиці, а «пристосував оркестрові епізоди для створення хореографічної альтернативи солістам у співаних сценах». Отже, хоч опера має всього чотири персонажі, у виставі зайнята значна частина колективу театру, який всі останні дні жив у творчому піднесенні.

«Я хотів побудувати цю виставу на великій театральній метафорі, — сказав п. Хшановський, — і це цілком природно, адже тема наближує нас до грецької культури, де зародився європейський театр. Упродовж вистави на сцені у масках працюють слуги просценіуму. Наприкінці дії вони скидають маски, та під ними виявляються нові — як символ незбагненної багатоликості й невичерпної мистецької таємниці Театру. З приємністю хочу також зазначити: вистава створена в оточенні друзів та їхній гармонійній співпраці. Тому так злагоджено танцює балет, гарно звучать хор і оркестр. Така досконала сценографія братів Риндзаків і дивовижні костюми Оксани Зінченко-Лисик! А візуальна картина вистави не була б повною, якби не чорний дзеркальний настил на сцені, який Львову передав у подарунок Великий театр у Варшаві».

Здається, найскладніше в нових оперних постановках —знайти відповідні голоси. Однак мало того, що у Львівській опері голос Орфея звучить ідеально за задумом, так колектив спромігся ще й на два повноцінні склади, майже всі — заслужені артисти України: Орфей — Наталія Дацько та Тетяна Махновська, Евридика — Любов Качала та Наталія Романюк, Ерос — Наталія Курильців та Юлія Лисенко, Блаженна тінь — Яна Войтюк та Світлана Мамчур. Цікаво, що 5 квітня буде абсолютно жіноча прем’єра — до головних виконавців приєднається також диригент Ірина Свистун.

Ця прем’єра чи не найдорожча серед останніх постановок —500 тисяч гривень. Це ніби своєрідна відповідь економічній кризі й доказ того, що опера у Львові — на піднесенні. Адже всі витрати театр спромігся оплатити сам, з коштів, зароблених колективом останнім часом.