Петро СИМОНЕНКО (КПУ):

— Фракція КПУ підготувала й оприлюднила подання до всіх депутатських фракцій про необхідність усунення Президента Віктора Ющенка з посади в порядку імпічменту у зв’язку з вчиненням ним злочинів проти держави і народу України. Я наведу лише найбільш кричущі факти — незаконні укази про розпуск Верховної Ради як у 2007-му, так і 2008 роках, спроби узурпувати владу в країні, зокрема через перешкоджання правосуддю, і з цією метою розвал усієї судової системи включно з Конституційним Судом, незаконні укази та розпорядження щодо підпорядкування собі силових структур, СБУ, Управління державної охорони, внутрішніх військ МВС, грубе порушення Конституції при формуванні РНБО.

Продовжувати цей перелік можна довго. Це й торговельна війна з Росією, незаконна торгівля зброєю до Грузії, підписання протоколу про вступ України до СОТ, зраджуючи національному виробнику. Взагалі за правління В. Ющенка корупція, здирництво стали основою державної політики. Своєю безвідповідальною антидержавною зовнішньою політикою, спробами втягнути Україну в НАТО, неспроможністю адекватно оцінювати внутрішню ситуацію Ющенко довів Україну до краю фінансово-економічної кризи разом із своїми політичними силами, хто приводив його до влади, підірвали авторитет нашої держави у світі, повністю втратили довіру громадян. Конституція України дозволяє провести імпічмент Президенту вже цього року. Для цього потрібна політична воля.

Олег ЗАРУБІНСЬКИЙ (Блок Литвина):

— Хочу зупинитися на законодавчих ініціативах нашої фракції.

Перше. Ми пропонуємо: застосовувати органами провопорядку технічні засоби фото- та відеоспостереження для виявлення та фіксування порушень Правил дорожнього руху можна лише за умови встановлення відповідних знаків, які попереджують водіїв про це. Крім того, варто передбачити, що притягнення до адміністративної відповідальності на базі фото- та відеодокументів можливе лише в тому разі, коли фіксація порушення Правил дорожнього руху відбулася в зоні, визначеній спеціальними знаками.

Друге. Сьогодні кримінальна відповідальність за крадіжку настає лише в тому випадку, коли сума вкраденого майна перевищує 907 гривень 50 копійок. Така ситуація створює передумови для безкарних посягань на чуже майно простих людей та, відповідно, до зростання дрібної злочинності. Фракція Блоку Литвина пропонує: кримінальна відповідальність має наставати за крадіжку, починаючи з 300 гривень. А показником, який визначає адміністративну або кримінальну відповідальність за правопорушення, пропонуємо встановити не вартість вкраденого майна, а суму збитків, завдану законному власнику.

Третє. Блок Литвина вніс пропозиції, що в разі вчинення корупційних діянь, кримінальна справа повинна порушуватися саме проти конкретної особи. Ми переконані, що права та інтереси людей, а ніщо інше, мають бути в центрі уваги та діяльності політиків. Політики, які цього не розуміють, людям не потрібні.

Володимир БОНДАРЕНКО (фракція БЮТ):

— 15 березня 2009 року в Тернопільській області адміністративним шляхом, з брутальним порушенням законодавства та Конституції України, проведено небезпечний фарс, який чиновники на чолі з Балогою хочуть видати за вільні вибори. Як і попереджав Блок Юлії Тимошенко, відбулися численні фальсифікації в ході голосування. Реальна кількість людей, що проголосували, не перевищила 30 відсотків. Але за годину до закінчення голосування було вкинуто 20 відсотків бюлетенів.

Ще одним свідченням масштабних фальсифікацій став начебто другий результат на виборах «Єдиного центру» Балоги. Політологам-початківцям відомо, що партія, яка має 0,0 впливу та рейтингу як у цілому по країні, так і в окремих областях, не може мати успіху без фальсифікацій. Фальсифікатори не врахували одного: вже сама думка, що Тернопільщина могла дати партії Балоги 15 відсотків голосів, є прямою образою мешканців області. Тернопіль завжди голосував за свободу, за незалежність, за демократію. За таких, як Балога, він ніколи не голосував і не голосуватиме. Те, що сталося в Тернополі, дозволяє нам з тривогою стверджувати, що мало місце випробування тотальної системи фальсифікації голосування, яка може бути застосована і під час виборів Президента. Це були найбрудніші і найцинічніші вибори в історії України.

Саме тому тернопільський прецедент набуває особливого значення і має бути взятий на контроль силами демократії. Якщо зараз сили демократії не чинитимуть опір цим ганебним подіям, то вже завтра ці фальсифікації стануть нормою. Блок Юлії Тимошенко не брав участі в шоу під назвою «тернопільські вибори» і не визнає їх результатів. Ми оскаржуватимемо результати виборів у судовому порядку.

Микола МАРТИНЕНКО (фракція «НУ—НС»):

Україна і світ переживають розпал економічної кризи. Всюди вона має однакові характеристики: падіння виробництва, інфляція, безробіття. Але в Україні є одна ексклюзивна риса кризи — страх у суспільстві, страх перед майбутнім. Але страх виникає внаслідок безсилля духу. Дуже прикро, що в Україні ті, хто має посилювати дух народу, його підривають. Ми постійно чуємо від політиків про нібито грядущий дефолт, гіперінфляцію, інші жахи. Ситуація, звичайно, дуже складна, але це не привід для паніки та нагнітання напруги. Разом ми можемо стабілізувати ситуацію, маю на увазі Президента, уряд, Верховну Раду, Національний банк. Більше того, це наш обов’язок і наша відповідальність перед виборцями.

Перед усією українською владою стоять два головні завдання: стабілізувати та утримати фінансову систему України і покрити дефіцит державного бюджету. Це життєво необхідно для того, щоб пройти грізний шторм, в який потрапила наша економіка. Проте зовнішніх вливань для виживання української економіки недостатньо. Нам доведеться йти на непопулярні кроки. Зокрема, нам не уникнути скорочення певних видатків державного бюджету. Влада має чесно сказати, що нове підвищення соціальних видатків нині нереально. Крім того, доцільно відкласти на певний час впровадження Єдиної тарифної сітки.

Це важкі рішення, бо Україна стоїть перед складною дилемою: або знижувати податки для збереження виробництв і робочих місць, або, навпаки, підвищувати податки для збільшення соціальних виплат. На мою думку, доцільно виходити саме з ідеології збереження та розширення виробництва, і цим створювати ресурс для соціального забезпечення.

Олександр ЄФРЕМОВ (фракція Партії регіонів):

— Першим і найважливішим питанням для нас є захист громадян України від наслідків кризи, непрофесійних, неефективних і шкідливих для держави й громадян підходів, які використовує у цій ситуації влада. Таким чином, на нас, парламентаріях, лежить сьогодні подвійне навантаження — захистити громадян від кризи та від влади. Ми виступаємо за створення в парламенті антикризового центру, до якого пропонуємо залучити чотири сторони — представників місцевої влади, профспілок, уряду та парламенту. Ми вважаємо, що основний акцент антикризових заходів потрібно перенести на місцеве самоврядування. Мається на увазі, що в регіонах місцева влада краще знає реальні потреби громадян, краще знає, як, виходячи з місцевих умов, ці потреби задовольнити. Ми закликаємо повернутися до нашої ідеї солідарної відповідальності держави й бізнесу, зробивши акцент на регіональний аспект. Таким чином, контроль над моніторингом ситуації взяв би на себе парламентський антикризовий центр. Щотижня ми б слухали звіт уряду про стан справ щодо захисту громадян у кожному регіоні України. Це давало б змогу швидко й оперативно реагувати на ті провали, які постійно виникають у фінансуванні бюджетних установ, шкіл, лікарень, виплаті пенсій, допомоги інвалідам, багатодітним родинам.