ЄС допоможе «підтягти» стандарти

Європейський Союз виділив Україні 9 млн. євро для підвищення безпеки продуктів харчування. Метою проекту «Виконання Україною зобов’язань щодо членства в СОТ і реалізації Європейської політики добросусідства в сільському секторі» є сприяння Україні в процесі гармонізації українських стандартів з вимогами ЄС і СОТ. За словами заступника міністра аграрної політики Валентини Завалевської, у ході реалізації проекту в Україні буде модернізовано вісім лабораторій контролю якості, для чого виділять близько 3 млн. євро.

Небезпечний шніцель

«Запоріжжястандартметрологія» перевірила дотримання вимог чинних стандартів, норм і правил 33 підприємствами Запорізької області. На 29 з них виявлено порушення. Протягом лютого на підприємства-порушники було накладено штрафів на суму близько 11 тис. грн. До адміністративної відповідальності притягнуто 21 посадову особу.

За результатами перевірок заборонено реалізацію 46 найменувань сумнівної продукції. Зокрема, великі сумніви викликала партія м’ясного комбінованого фаршу одного із запорізьких виробників, яка містила завищену більш ніж на 10% масову частку вологи. На підприємстві був відсутній контроль за умовами зберігання продукції. Виробники охолоджених свинячих шніцелів і піджарки не проводили періодичні та приймально-здавальні випробування. Крім того, напівфабрикати виготовляли без необхідної нормативної та технологічної документації.

Комунальна арифметика

Більшість комунальних підприємств порушують права споживачів. Такого висновку дійшли територіальні управління у справах захисту прав споживачів Держспоживстандарту України.

Протягом 2008 року перевірили 1438 суб’єктів господарювання, які надають споживачам житлово-комунальні послуги. Порушення вимог чинного законодавства допустили 1126 суб’єктів господарювання, або 78,3 % перевірених. Зокрема, проведено 612 перевірок забезпечення єдності вимірювань при обліку енергетичних і матеріальних ресурсів на підприємствах, що надають послуги тепло-, газо- та електропостачання, а також якості води питної, яка подається через системи централізованого водопостачання. При цьому порушення зафіксовані на 504 підприємствах (82,3 % перевірених).

Про низьку якість житлово-комунальних послуг свідчать 3497 скарг, які надійшли до територіальних управлінь у справах захисту прав споживачів протягом 2008 року. Головною проблемою комунальної сфери залишається фінансова безвідповідальність суб’єктів господарювання. Крім того, під час перевірок виявлено економічну необґрунтованість підвищення житлово-комунальних тарифів. Тарифи постійно зростають, проте якість послуг залишається такою само. Тим часом, користуючись непоінформованістю населення, розрахунки за свої послуги комунальні господарства проводять з порушеннями чинного законодавства. Зокрема, споживачів необґрунтовано звинувачують у розкраданні електричної енергії.