Нагадаю, що цю тему підказали нам листи наших читачів — і не лише рівнян, а й мешканців інших населених пунктів області, які у справах бувають в обласному центрі (
«Голос України» від 19 листопада та 10 грудня 2008 року) і користуються послугами автовокзалу. Пік їхнього обурення припав на минулорічну осінь, коли тривала передвиборча кампанія — місто обирало нового міського голову. І всі кандидати на цю посаду пафосно обіцяли найперше дбати про людей. Останні мало вірили у ті обіцянки, а тому лише трохи більше третини рівнян з правом голосу прийшли на виборчі дільниці. Як і не вірять, що щось таки зміниться хоча б з проблемою навколо центрального автовокзалу Рівного, автори листів до редакції.ДАІ дозволу не давала
А проблему цю створила сама міська влада, своїм рішенням № 444 від 30 березня 2001 року передавши ТзОВ
«Бадьорість» «у тимчасове довгострокове користування на умовах оренди на 49 років» ділянку перед автовокзалом під стоянку автотранспорту. До речі, раніше цю ділянку обслуговував автовокзал (керівництву якого, за його словами, ніхто не пояснив, чому в них відбирають землю) і саме на ній паркувалися таксі, була облаштована зупинка для громадського автотранспорту.Після цього рішення міськради зупинку
«Автовокзал» по вулиці Київській терміново перенесли на 150 метрів, що створило незручності для людей, які зазвичай приїздять на автовокзал з тяжкими валізами. Між іншим, як повідомляла тоді обласна ДАІ, проект на влаштування зупинки не був розроблений і з ДАІ не узгоджений. Про це свідчить і солідне листування цієї служби з міськими чиновниками. Так само всі ці роки експлуатувалася без погодження з ДАІ (місця розташування) та ж платна стоянка ТзОВ «Бадьорість» і лише торік директор цього товариства звернувся із заявою в ДАІ про погодження її облаштування. Про все це ДАІ не раз писала керівництву міста. Останній такий лист був адресований 29.05.2008 року Юрію Торгуну, який на той час виконував обов’язки міського голови Рівного. Але звідти — ані пари з вуст.Після передачі в оренду землі під платну стоянку ТзОВ
Та найголовніша проблема — з передачею ділянки під платну стоянку міська влада фактично позбавила центральний автовокзал аварійного виїзду. Тому у разі пожежі чи якоїсь іншої надзвичайної ситуації буде проблематично евакуювати автотранспорт (а тут велике його скупчення, бо автовокзал щодня обслуговує близько тисячі рейсів, у тому числі й міжнародні). Так само, як із платної автостоянки евакуювати авто. Тож проблема обопільних сервітутів і для центрального вокзалу, і для ТзОВ
«Бадьорість» є актуальною і досі.Тим часом, усі сім років ГУ МНС заплющувало очі на цю проблему. І лише після першої публікації в
«Голосі України» зробило припис начальнику автовокзалу. Адже тільки зовсім наївна людина може повірити, що начальник автовокзалу у змозі виправити помилку, зроблену міською владою. Зрештою, так і вийшло: аварійного виїзду, який згідно з приписом мав би бути облаштований до 1 січня 2009 року, і досі немає.Не відповідає інтересам міського бюджету
Узагалі, облаштування платної стоянки перед автовокзалом викликало ще й низку інших запитань до міської влади. Зокрема, є вони і щодо реальності орендної плати ТзОВ
«Бадьорість» у бюджет міста, наповнення якого є досить актуальним в умовах кризи. Адже згідно з договором оренди № 53 від 18 квітня 2001 року ТзОВ «Бадьорість» за 2018 квадратних метрів (стільки відведено під автостоянку) щомісяця сплачувало до міського бюджету 1210 гривень, тобто кожен квадратний метр обходився орендарю майже 60 копійок. Але, як повідомили у міському управлінні земельних ресурсів, з 1 січня 2008 року для згаданого товариства змінено ставки орендної плати до майже 2423 гривень на місяць, тобто за квадратний метр автостоянки ТзОВ «Бадьорість» сплачує 1,2 гривні.До речі, нормативна грошова оцінка (вона використовується для справляння податку та орендної плати. — Авт.) земельної ділянки під приватною платною автостоянкою перед автовокзалом, за даними цього ж управління, становить 581408 гривень 80 копійок. Між іншим, навіть у райцентрах розмір орендної плати за ділянки під комерційні цілі, тим паче в центрі міста, набагато вищий (для прикладу, в місті Дубно — 35 гривень за квадратний метр).
А ось як відреагував на попередні публікації в
«Голосі України» голова бюджетної комісії Рівненської міської ради Сергій Паладійчук:— Справді, ситуація й економічне обґрунтування тієї схеми, яка нині існує щодо оренди землі біля автовокзалу під платну автостоянку ТзОВ
«Бадьорість», не відповідає інтересам наповнення міського бюджету. Однак є момент, що називається «відповідність виконання юридичних норм та законодавства», і мушу констатувати, що сьогодні буде складно повернути назад... Але якщо знайдуть підстави для розірвання договору оренди, ця земельна ділянка має бути негайно повернена в міську власність. У цьому випадку, звичайно, зросте сума за оренду одного квадратного метра землі, облаштування проїздів сервітутів буде проведене на новому сучасному рівні, а відтак краще відповідатиме сьогоднішнім інтересам громади.Між іншим, як на мене, підстави для розірвання договору оренди з ТзОВ
«Бадьорість» міська влада може знайти. Адже коли виділяли сотки для цього товариства, у рішенні міськради № 444 від 30 березня 2001 року було чітко вказано призначення ділянки — для облаштування автостоянки. Тим часом, як повідомили в Управлінні з контролю за використанням та охороною земель у Рівненській області, їх фахівці неодноразово фіксували факти нецільового використання згаданої земельної ділянки ТзОВ «Бадьорість» — на її території функціонували кіоски з гральними автоматами, про що були складені відповідні постанови і приписи, а на керівника товариства накладалися штрафи. Однак, на жаль, суми їх незначні, тож вони, гадаю, не були рівнозначні тим прибуткам, які товариство отримувало від функціонування згаданих точок.Офіційним листом (зокрема, вих. № 115/02-07 від 8.08.2008 р.) про нецільове використання ТзОВ
— Те, що забрали в’їзди на територію автовокзалу проектні для того, щоб зробити приватну стоянку, і передали на сорок дев’ять років в оренду, пояснити з точки зору логіки неможливо. Я не слідчий, я не прокурор, не можу якихось досліджень робити, тим паче що це було давно. Але, на мою думку, автовокзал з таким в’їздом і з таким виїздом, який зараз є, існувати не може. Або ми вирішимо питання з аварійним виїздом, або нам закриють автовокзал. Я призначив комісію для вивчення цього питання і призначив засідання комісії з надзвичайних ситуацій. І будемо робити якісь приписи, інші дії, щоб вирішити цю проблему. Запросив власника автостоянки, того, який узяв в оренду ділянку перед центральним автовокзалом. Я чомусь сподіваюся, що ми з ним до якогось консенсусу дійдемо. Але одночасно я дав доручення, щоб фахівці перевірили до засідання комісії законність побудови кіосків і торгових точок у тому мікрорайоні.
Що ж,
«Голос України» й надалі відстежуватиме тему, порушену щодо центрального автовокзалу у Рівному нашими читачами.Рівне.