Комітет з питань державного будівництва та місцевого самоврядування рекомендує парламенту направити на доопрацювання законопроект «Про місто-герой Севастополь». Цей документ має врегулювати спеціальний статус населеного пункту, особливості здійснення права територіальної громади на місцеве самоврядування та виконавчої влади в місті, розв’язати бюджетні питання і проблеми управління комунальною власністю тощо.

Документ насамперед спрямований на відродження самоврядування в місті з урахуванням спеціального статусу Севастополя, зумовленого його історичним, соціально-економічним розвитком, особливостями адміністративно-територіального устрою, а також розташуванням у ньому Військово-Морських сил, наголосив на засіданні один із авторів законопроекту народний депутат Іван Вернидубов.

Члени комітету висловили низку зауважень до цього проекту закону. Зокрема, зазначалося, що він не забезпечує належного вирішення завдань, визначених Конституцією. Наголошувалося: проект передбачає виділення у межах міста адміністративно-територіальних районів. Водночас, вказували парламентарії, у складі міста зберігаються і самостійні адміністративно-територіальні одиниці (місто Інкерман), і населені пункти, що входять до складу чотирьох сільських і однієї селищної рад.

За підсумками обговорення члени комітету ухвалили рішення — направити законопроект на доопрацювання та створити робочу групу у складі народних депутатів і представників відповідних міністерств і відомств.

Громадян забезпечуватимуть соціальним житлом аж до придбання власної оселі

Прийняти за основу проект змін до закону про житловий фонд соціального призначення рекомендує Комітет Верховної Ради з питань будівництва, містобудування і житлово-комунального господарства та регіональної політики. Документ установлює, що право взяття на квартирний облік мають громадяни, для яких таке житло буде єдиним місцем проживання.

Також пропонується вилучити норму щодо підстав для зняття громадянина з соціального квартирного обліку. Йдеться про одержання ним у встановленому порядку кредитів на будівництво чи придбання житла, оскільки між отриманням кредитів і отриманням чи придбанням житла проходить певний термін, протягом якого можна перебувати на обліку або отримати житло із житлового фонду соціального призначення. Коли ж власне помешкання вже придбано, громадяни втрачають право перебувати на соціальному квартирному обліку або проживати у соціальному житлі.

Водночас під час обговорення члени комітету звернули увагу, що норми стосовно визначення права взяття на соціальний квартирний облік та врегулювання питань, які виникали під час опрацювання нормативно-правових актів, потребують удосконалення.

За матеріалами Інформаційного управління апарату Верховної Ради.

Податки для держави, як вітрила для корабля

За даними статистики, впродовж 2008 року стосовно працівників органів державної податкової служби лише за фактом одержання хабара порушено 51 кримінальну справу. Саме стан боротьби органів державної податкової служби (ДПС) з корупцією й обговорювавcя на виїзному засіданні Комітету Верховної Ради з питань боротьби з організованою злочинністю та корупцією, що відбулося в Ірпені у Національному університеті Державної податкової адміністрації. Участь у засіданні, зокрема, взяли народні депутати, представники Державної податкової адміністрації, Генеральної прокуратури, Служби безпеки, Міністерства внутрішніх справ, секретаріату Президента та регіональних відділів по боротьбі з корупцією в органах ДПС ДПА.

Як зазначив голова парламентського комітету Ігор Калєтнік, за умов фінансової кризи очікувати активності господарської діяльності не доводиться. До того ж і сама система оподаткування залишається на стадії становлення і реформування, а податкове навантаження на суб’єктів господарювання є критичним. Тому, як ніколи, актуальними залишаються зобов’язання податкових служб щодо наповнення Державного бюджету. Однак корумпований податківець, наголосив народний депутат, свого завдання не виконає. Тож боротьба з корупційними проявами стає принциповим питанням.

За даними Служби безпеки України, найпоширенішими правопорушеннями з боку податківців є хабарництво, сприяння незаконному відшкодуванню ПДВ, участь у створенні та діяльності конвертаційних центрів, а також зловживання службовим становищем під час видачі ліцензій на виробництво та торгівлю алкогольними напоями і тютюном. Однак далеко не всі порушені справи закінчуються вироком суду. Зазвичай правопорушник або сплачує штраф, або за відсутністю складу злочину справу закривають.

За честь мундира податківця заступився голова Державної податкової адміністрації Сергій Буряк. За його словами, якщо торік працівник його відомства отримував заробітну плату трохи більше трьох тисяч гривень, то вже цього року вона становила 1,2 тисячі гривень. Крім того, не передбачено кошти на відрядження, надбавки і премії та на форму для міліції. «Це ті об’єктивні питання, без відповіді на які ми не зможемо йти далі. Людина, яка приходить перевірити компанію з багатомільйонними оборотами, має бути в міру ситою, принаймні не голодною», — зазначив він.

Здійснювані органами державної податкової служби заходи ще не в повній мірі відповідають наявним корупційним ризикам. Такого висновку члени парламентського комітету дійшли після закінчення обговорення. Водночас законодавці пообіцяли всіляко сприяти підготовці та ухваленню антикорупційних законопроектів. На необхідності яких, до речі, наголошували й самі податківці.

Олена РОМАШКІНА.