Вечірнє засідання 17 лютого

Це передбачає законопроект про внесення змін до Закону «Про податок з власників транспортних засобів та інших самохідних машин і механізмів», який народні депутати ухвалили у першому читанні. На розгляд парламенту було подано більше десяти законопроектів на цю тему, а підтримку в сесійній залі здобув проект закону в авторстві депутатів-комуністів Петра Симоненка та Адама Мартинюка. Цим документом передбачається зменшити ставки податку з власників транспортних засобів при першій реєстрації автомобіля в Україні та при проведенні реєстрації, перереєстрації та чергового технічного огляду. Фактично пропонується повернутися до старих ставок, які діяли до нового року.

Представляючи законопроект, П. Симоненко зауважив, що після прийняття парламентом 25 грудня минулого року Закону «Про внесення змін до деяких законів України з питань оподаткування» в багатьох містах відбулися масові протести. За словами депутата, постраждали насамперед малозабезпечені верстви населення. Адже, скажімо, власник авто із об’ємом двигуна 2,4 літра за новими тарифами зобов’язаний платити 1800 гривень на рік, хоча раніше платив 240 гривень. Виникла парадоксальна ситуація: власники старих «Жигулів» мають сплачувати транспортний збір більше, ніж ті, хто має «джип». У законопроекті запропоновано залишити стару шкалу градації двигунів до 2,5 тисячі кубічних сантиметрів із старими ставками податку: щорічний платіж на рівні 10 гривень за 100 кубічних сантиметрів. Для двигунів понад 2,5 тисячі кубічних сантиметрів також передбачається зберегти старі ставки, що втричі менші за нововведені. Прийнято також рішення про скорочення терміну підготовки законопроекту до другого читання.

За основу прийнято і проект закону про першочергові заходи щодо запобігання впливу світової фінансової кризи на хлібопекарську галузь.

У першому читанні також прийнято законопроекти про внесення змін до Закону «Про відновлення платоспроможності боржника або визнання його банкрутом» (щодо черговості задоволення вимог при заборгованості із заробітної плати) і про внесення змін до статті 19 Закону «Про кооперацію» (щодо набуття членами кооперативу права власності), у цілому — проект змін до Закону «Про трубопровідний транспорт» (щодо зняття заборони на приватизацію житлового фонду державних підприємств магістрального трубопровідного транспорту).