Виправити прогалини в законодавстві про право на власність

має на меті проект закону «Про внесення змін до деяких законодавчих актів України» (щодо виконання рішень третейських судів), який Комітет з питань правосуддя рекомендував парламенту прийняти в другому читанні та в цілому.

На засіданні народні депутати зазначали, що законопроект спрямований на вирішення питань, пов’язаних з переглядом рішень третейських судів компетентними судами і видачею за ними виконавчих документів, а також примусовим виконанням рішень третейських судів.

Зважаючи на це, підкреслювали члени комітету, проектом пропонується внести зміни до Цивільного процесуального кодексу України, законів «Про заставу», «Про державну виконавчу службу», «Про виконавче провадження», «Про забезпечення вимог кредиторів та реєстрацію обтяжень» та «Про третейські суди». Ці зміни полягають в уточненні компетенції третейського суду, порядку оскарження його рішень та скасування примусового виконання рішень третейських судів. Пропонується також відмовитися від положень стосовно видачі компетентними судами на підставі рішень третейських судів виконавчих документів. На думку депутатів, прийняття законопроекту дасть можливість забезпечити захист права власності, до порушення якого на сьогодні призвели прогалини в законі «Про третейські суди».

Суперечка між сусідами у різних вагових категоріях

Голова Комітету з питань прав людини, національних меншин і міжнаціональних відносин Олег Зарубінський (Блок Литвина) в інтерв’ю одному з інтернет-видань назвав програшем для України рішення міжнародного суду в Гаазі у справі про острів Зміїний. Водночас він зауважив, що не зовсім коректно говорити, що програла українська команда, яка вела переговори і зробила все, що було в її силах.

«На мій погляд, при винесенні судового рішення вирішальну роль зіграв той факт, що Румунія і Україна перебувають у різних вагових категоріях, — вважає О. Зарубінський. — Маються на увазі не запаси вугілля, наприклад, а ступінь євроінтегрованості Києва і Бухареста. Друге — абсолютно різний рівень економічної і насамперед політичної стабільності в Україні та Румунії». Політик заперечив версію, згідно з якою Україна в обмін на «здачу» острова Зміїний повинна отримати певні преференції на шляху інтеграції до Європи та НАТО.

«Не думаю, що Румунія — це найбільший адвокат України і що в неї великий потенціал для того, щоб стати для когось провідником у європейське співтовариство, — сказав політик. — Адже вона сама є досить проблемною державою. Тому в цьому випадку був інтерес не Європи загалом, а інтерес Румунії, яка сьогодні є членом Євросоюзу».