Упродовж 2008 року до Верховної Ради України надійшло понад 82,5 тис. пропозицій, заяв і скарг громадян з усіх регіонів України, що на 15,8 тис. (27,8 %) більше, ніж у 2007 році.

Минулого року до керівництва Верховної Ради України звернулися 1180 громадян. Комітетами та Спеціальною контрольною комісією Верховної Ради України з питань приватизації розглянуто 17,8 тис. пропозицій, заяв і скарг громадян, що на 3,1 тис. (23,5%) більше, ніж у 2007 році. Депутатськими фракціями у Верховній Раді України опрацьовано 9,5 тис. пропозицій, заяв і скарг. Структурними підрозділами апарату Верховної Ради України розглянуто 55,2 тис. пропозицій, заяв і скарг дописувачів, зокрема, працівниками відділу з питань звернень громадян — 52,4 тис. звернень, що на третину більше, ніж у 2007 році.

Протягом 2008 року у зверненнях громадян до Верховної Ради України було порушено 88,2 тис. питань. Як і в 2007 році, у звітному періоді в тематичній структурі звернень до парламенту переважали питання забезпечення законності та охорони правопорядку (35,2% від загальної кількості); соціального захисту та пенсійного забезпечення населення (14,8%); реформування економіки, ринкових відносин, підприємництва, приватизації, політики цін і податків (10,4%); житлово-комунального і шляхового господарства (7,5%); відгуки на події в країні та за кордоном, підсумки роботи Верховної Ради України, Президента України та Кабінету Міністрів України, оцінка діяльності народних депутатів України, органів влади (6,5%); праці (3,2%); релігії (2,7%); охорони здоров’я (2,5%).

Четвертий рік поспіль у пошті парламенту переважають листи, в яких порушуються питання забезпечення законності та охорони правопорядку, конституційних прав і свобод громадян. Їх кількість зросла з 21 тис. у 2007-му до 31 тис. у 2008 році. Зокрема, в комітетах Верховної Ради України з питань боротьби з організованою злочинністю і корупцією, з питань законодавчого забезпечення правоохоронної діяльності, з питань правосуддя, з питань правової політики протягом 2008 року опрацьовано 7522 пропозиції, заяви і скарги цього тематичного спрямування, що становить 42,2% звернень, розглянутих усіма парламентськими комітетами.

У 2008 році порівняно з минулим у 2,5 разу зросла кількість звернень до парламенту з питань реформування економіки, ринкових відносин, підприємництва, приватизації, політики цін і податків (з 3714 до 9127). Це сталося за рахунок збільшення числа пропозицій і заяв віруючих громадян до проекту нового Податкового кодексу України та проекту закону України «Про національний демографічний регістр», вважають у відділі звернень громадян апарату Верховної Ради України.

Упродовж 2008 року на адресу Верховної Ради України надійшло 6638 заяв і скарг громадян з питань житлово-комунального і шляхового господарства, що на 1759 більше, ніж у 2007 році. Кожне четверте звернення цього тематичного спрямування стосувалося розв’язання проблем покращення житлових умов громадян, особливо тих, хто має право на безкоштовне і позачергове забезпечення житлом, зокрема, інвалідів війни, військовослужбовців Збройних Сил України, ветеранів органів внутрішніх справ, учасників ліквідації аварії на ЧАЕС та інших.

За минулий рік у 2,5 разу (з 1302 до 3313) зросла кількість пропозицій, заяв і скарг громадян до Верховної Ради України з питань державного будівництва, суверенітету, міждержавних і міжнаціональних відносин. Переважну більшість звернень з цієї тематики становили листи, в яких громадяни висловлюють своє ставлення з приводу приєднання України до Плану дій щодо членства в НАТО та надання російській мові статусу другої державної.

Звернення, заяви і скарги громадян також були присвячені питанням релігії (2381 документ), охорони здоров’я (2224); земельних відносин (1317); науки, освіти, діяльності навчально-виховних закладів (1221), промисловості, будівництва, паливно-енергетичного комплексу (1097); діяльності політичних партій, профспілок, масових рухів та інших громадських об’єднань (646); культури, мистецтва, фізичної культури, спорту і туризму — 448 тощо.

Усі звернення громадян до Верховної Ради України розглядалися згідно з чинним законодавством, а ті, які не стосувалися її повноважень, надсилалися для вирішення порушених у них питань до органів влади та органів місцевого самоврядування, прокуратури, суду. Звернення, що містили пропозиції щодо вдосконалення чинного законодавства, вивчалися в комітетах Верховної Ради України. Аналітичні матеріали і узагальнення доповідалися керівництву Верховної Ради України, передавалися у парламентські комітети, депутатські фракції та народним депутатам України для використання в законотворчій роботі.

За статистичними даними, наданими секретаріатами депутатських фракцій у Верховній Раді України, упродовж 2008 року до народних депутатів України шостого скликання, їх помічників-консультантів звернулися 336,4 тис. виборців; розглянуто 160,2 тис. письмових звернень, проведено 36,8 тис. особистих прийомів та 87,5 тис. зустрічей з громадянами.

Інформаційне управління апарату Верховної Ради України.