На сесії Одеської міської ради прийнято програму «Екологічно чистий транспорт — одеситам».

Необхідність її прийняття була викликана тим, що вихлопи автомобілів, автобусів в Одесі майже вчетверо перевищили викиди промислових підприємств, — розповідає заступник одеського міського голови Вахтангі Убірія. — За індексами забруднення Одеса посіла третє місце в Україні й вважається одним із найзабрудненіших, найзагазованіших міст.

Міська влада перевірила роботу 1000 маршрутних таксі й автобусів. З’ясувалося, що 250 з них експлуатуються з перевищенням припустимих норм викидів отруйних речовин в атмосферу.

Як домогтися того, щоб одеситам дихалося легше, а пересування по місту було більш швидким і комфортним? Експерти підказали вирішення питання — необхідне впровадження в міську громадську транспортну мережу екологічно чистого транспорту — тролейбусів і трамваїв, які повинні витіснити екологічно небезпечні маршрутки. Місткість одного тролейбуса на 100 пасажирів прирівнюється до п’яти маршрутних таксі типу «Мерседес» і «Богдан», а 45 нових тролейбусів замінять 225 маршруток.

На реалізацію програми «Екологічно чистий транспорт — одеситам» планується витратити 145 мільйонів гривень. Звичайно, міський бюджет не в змозі витримати таку фінансову ношу. Де знайти фінансові джерела?

— По-перше, програма довгострокова, розрахована на 5 років, — розповідає В. Убірія. — За рахунок бюджетних коштів місто придбає 39 машин. Придбання ще 6 тролейбусів буде здійснено за рахунок інших джерел. По-друге, ми активно працюємо щодо залучення банківських кредитів, у тому числі й міжнародних, для здійснення програми «Екологічно чистий транспорт — одеситам».

Після появи на вулицях міста 45 новеньких тролейбусів шкідливих речовин в атмосферу викидатиметься втричі менше. Йдеться про двоокис азоту, сажу, сірчистий ангідрид, граничні вуглеводні, окисли вуглецю.

І найголовніше — тролейбуси будуть комфортними для пасажирів: з низькою підлогою, із системами кондиціювання й опалення в зимовий період, зі зручними кріслами...

До речі, одесити вже давно оцінили переваги тролейбусного руху: коли на вулиці Успенській було здійснено капітальний ремонт дорожнього покриття, постало питання про збереження існуючого руху трамвая номер 4. Але одесити попросили трамвай замінити на тролейбус, що міською владою й було зроблено.

У перспективі до нині існуючих тролейбусних маршрутів додадуться нові — на житловий масив Котовського й у місто-супутник Одеси — Іллічівськ.