Хмельницька область

Риболовля з ризиком

З кожним днем кількість жертв зимової риболовлі зростає. Так, днями на водоймі поблизу села Нестерівці Дунаєвецького району провалилися під кригу п’ятеро рибалок. Тільки двоє з них змогли врятуватися. Тіла трьох довелося піднімати з триметрової глибини.

Рятувальники не завжди можуть допомогти людині, яка опинилася у крижаній воді. Людський організм здатен витримати таке «купання» лише впродовж 10 хвилин, а загін еменесників біля кожного ставка чергувати не може.

Прикрий випадок з рибалкою трапився нещодавно і у Хмельницькому. Лише 15 метрів відділяло чоловіка від берега, коли він провалився під лід. До місця пригоди негайно прибуло відділення пожежної частини та чергова зміна групи рятувальних робіт загону спецпризначення облуправління МНС. Рятувальники одразу розгорнули спецпристрій «Соломинка», котрий і допоміг постраждалому вибратись із крижаної води.

Ірина КОЗАК,Віра ШПИЛЬОВА.

Київ

Куріння — прояв суспільного егоїзму

З січня місяця в Україні заборонено рекламу цигарок на зовнішніх носіях та транспорті. Громадянська мережа «Опора» розпочала однорічний моніторинг реклами тютюнових виробів, що охопить 10 міст України, у тому числі Київ, Львів та Харків. Перші отримані дані свідчать — реклама із зовнішніх носіїв та транспорту все ж зникла. Однак на цьому зупинятися зарано.

— Нині Україна, — каже Ольга Айвазовська, ГО «Опора», — одна з трьох найбільш «заражених» тютюнопалінням країн. Щороку близько 100 тисяч українців гинуть від наслідків куріння. Крім того, серед курців — 46 відсотків жінок.

З цією ситуацією, переконані «опоряни», потрібно боротися. Як варіант — повна заборона реклами цигарок у країні та збільшення вартості акцизів. Закиди на кшталт, а чи не призведе це до того, що люди купуватимуть дешевші, менш якісні цигарки, відкидаються. «У нашій країні найнижчі порівняно з країнами СНД та ЄС акцизи. Це робить цигарки доступними усім верствам населення. Якщо ж ціни піднімуться, ми принаймні убезпечимо від паління дітей», — розповіла пані Айвазовська.

Не переймається майбутнім тютюновиробників і Василь Костецький, голова Національної експертної комісії України з питань захисту суспільної моралі:

— Мене найменше цікавить проблема високих податків та зменшення доходів виробників тютюну. Більше непокоїть те, що сьогодні всі, хто не палить, зіткнулися із проявом суспільного егоїзму з боку «корпорації тютюнокурців». Мимоволі ми стали пасивними курцями.

Проте, на думку пана Костецького, самими заборонами нічого не добитися. І змінювати насамперед необхідно свідомість людей. «ЗМІ створили та пропагують образ курця. Майже в усіх серіалах — прихована реклама куріння. Герої фільмів нервуються — і одразу беруться за цигарки», — каже Василь Костецький. Попередні дані моніторингу свідчать, що найчастіше герої палять у вітчизняних та російських серіалах.

Тетяна ГРАДОБЛЯНСЬКА.