Під час роботи третьої сесії Верховної Ради України шостого скликання до народних депутатів України під час особистих прийомів громадян зверталися переважно з питань забезпечення законності та охорони правопорядку.
У приймальні Верховної Ради України відбулося, як і планувалося, 33 особисті прийоми громадян, які проводили голови, перші заступники, заступники голів комітетів та керівників депутатських фракцій, народні депутати України. Про це повідомили у відділі з питань звернень громадян апарату Верховної Ради України.
Прийоми відбувалися відповідно до графіка особистого прийому громадян головами парламентських комітетів і депутатських фракцій, який затверджується розпорядженням Голови Верховної Ради України на кожну сесію.
Усього під час роботи третьої сесії Верховної Ради України шостого скликання на особистих прийомах голів парламентських комітетів, голів депутатських фракцій у Верховній Раді України відвідувачами було порушено 197 питань.
До народних депутатів України зверталися переважно соціально незахищені категорії громадян. Зокрема, на особистих прийомах отримано 42 звернення від інвалідів, 34 — осіб похилого віку, пенсіонерів та ветеранів праці, 20 звернень — від інвалідів війни та учасників бойових дій тощо.
Найчастіше заявників турбували проблеми забезпечення законності та охорони правопорядку. Питання цієї тематики становлять 21,3 % від загальної кількості питань, порушених на особистих прийомах. Відвідувачі продовжували скаржитись на діяльність судової гілки влади. Непоодинокими були звернення з приводу корупційних дій працівників правоохоронних органів.
Кількість питань соціального захисту та пенсійного забезпечення населення становила 18,3 % від загальної кількості питань, порушених на особистих прийомах. Більшість відвідувачів, які належать до незахищених верств населення, зверталися з проханням про надання матеріальної допомоги, здебільшого на лікування, придбання ліків, продуктів харчування, на навчання дітей, ремонт житла тощо.
Стану житлового господарства присвячено 13,7% від загальної кількості звернень. Серед них переважали звернення щодо забезпечення житлом громадян, які мають право на його одержання (74,1% від загальної кількості питань з цієї тематики).
Значне місце під час прийомів займали питання земельних відносин (7,6% від їх загальної кількості). Насамперед це питання порушення права власності на землю, приватизації земельних ділянок, їх придбання на підставі цивільно-правових угод, безоплатної передачі, прийняття спадщини, виділення паю — 80 % від загальної кількості питань з цією тематикою.
На особистих прийомах відвідувачів також турбували проблеми діяльності органів місцевої влади та місцевого самоврядування (6,6% від їх загальної кількості). Найактуальнішими серед них залишалися питання щодо неправомірних дій та рішень посадових осіб органів місцевого самоврядування і органів державної виконавчої влади — 92,3% від загальної кількості питань цієї тематики.
Болючими залишаються питання охорони здоров’я (6,1% від загальної кількості питань, порушених на особистих прийомах), особливо питання забезпечення ліками, проведення обстеження, безкоштовної операції, роботи лікувально-профілактичних закладів — 91,7% від загальної кількості питань цієї тематики.
Досить суттєвою залишалася кількість звернень, що стосуються питань праці, у тому числі щодо порушень чинного законодавства при звільненні та поновленні на роботі, оплаті праці, виплаті заборгованості з заробітної плати, діяльності служб зайнятості населення. Так, під час роботи сесії їх отримано 5,1% від загальної кількості питань.
Не залишилися поза увагою народних депутатів України й інші проблеми, з якими звертаються до них громадяни на особистих прийомах, зокрема питання культури.
Усі письмові звернення громадян, отримані під час особистих прийомів, розглядалися й опрацьовувалися в секретаріатах парламентських комітетів та депутатських фракцій Верховної Ради України. За результатами особистого прийому громадян головами комітетів Верховної Ради України, головами депутатських фракцій у Верховній Раді України давалися відповідні доручення, які разом із зверненнями громадян надсилалися до відповідних органів державної виконавчої влади та органів місцевого самоврядування.
Приймальня Верховної Ради України працює за адресою: м. Київ, вул. Банкова, 6—8, 5-й під’їзд. Телефон для довідок — 255-42-46.