Заступник голови Комітету Верховної Ради України з питань будівництва, містобудування і житлово-комунального господарства та регіональної політики Олександр Попов вважає, що одноосібне рішення київського міського голови Леоніда Черновецького про підвищення тарифів на житлово-комунальні послуги буде незаконним без погодження з відповідними органами.
«
Без погодження з Державною інспекцією з контролю за цінами Черновецький не має права за чинної нормативно-правової бази встановити одноосібно нові тарифи», — наголосив, як повідомляє прес-служба Партії регіонів, Олександр Попов. Окрім того, депутат не виключає можливості опротестування такого рішення столичного градоначальника у суді. «Будь-які тарифи мають бути економічно обгрунтовані, — додав О. Попов. — Що означає у п’ять разів? А чому не в 4,7 разу? Так захотілося? Цифра сподобалася?»Водночас, зауважив парламентарій, будь-який нормативний акт, прийнятий київським міським головою, повинен пройти реєстрацію у столичному управлінні Мін’юсту і лише після того він може набрати чинності. О. Попов нагадав також про можливість громадян оскаржити будь-які нормативно-правові акти, прийняті владою, в адміністративних судах.
До парламенту буде внесено проект нової редакції Конституції
Третього лютого голова Комітету Верховної Ради з питань національної безпеки і оборони Анатолій Гриценко внесе на розгляд Верховної Ради проект нової редакції Конституції України. Про це він повідомив на прес-конференції в УНІАН.
Депутат зауважив, що цей проект Конституції базується на принципах
«сильної влади і місцевого самоврядування». «Цей проект буде внесено для обговорення народними депутатами від мого імені, — сказав А. Гриценко. — Але ми розуміємо технологію, що для офіційного внесення документа необхідно мати підписи 150 народних депутатів». У зв’язку з цим він зазначив, що «попереду велика робота з переконання та отримання підтримки».Уряд не в змозі забезпечити належний захист здоров’я
Про це заявила голова Комітету з питань охорони здоров’я Тетяна Бахтєєва, коментуючи сучасний стан галузі та причини негативних явищ в охороні здоров’я.
Серед основних причин негативних явищ у галузі, вважає голова комітету, є те, що владою не було забезпечено виконання основних стратегічних завдань щодо реформування вітчизняної системи охорони здоров’я, визначених Національним планом розвитку системи охорони здоров’я на період до 2010 року, затвердженим Кабінетом Міністрів у 2007 році. Цим планом було визначено конкретні заходи, які необхідно здійснити для запровадження медичного страхування, оптимізації розподілу та використання бюджетних ресурсів, забезпечення надання населенню безплатної медичної допомоги в гарантованих державою обсягах, оптимізації мережі закладів охорони здоров’я тощо.
«На жаль, план так і залишився планом», — констатувала Т. Бахтеєва.Голова комітету висловила особливу стурбованість станом соціального захисту медиків. За її словами, галузь охорони здоров’я стійко посідає одне з останніх місць за рівнем заробітної плати серед інших галузей економіки, залишаючись нижчою у 1,64 разу порівняно з промисловістю та відстаючи в 1,25 разу від заробітної плати працівників освіти. Така ситуація, на думку Т. Бахтеєвої, є однією з причин різкого падіння престижу професії медика, старіння кадрів, відпливу з галузі висококваліфікованих фахівців, що негативно позначається на якості надання медичної допомоги.
Туроператори нестимуть відповідальність за обслуговування
Комітет з питань сім’ї, молодіжної політики, спорту та туризму рекомендує парламенту прийняти за основу законопроект про внесення змін до Закону
«Про туризм» (щодо інформування споживача туристичних послуг). Як повідомляє Інформаційне управління Верховної Ради, законопроектом пропонується врегулювати надання споживачам туристичних послуг необхідної та своєчасної інформації про туристичний продукт, а також визначити реальні умови договору про туристичне обслуговування тощо. Крім того, наголошували народні депутати, відповідно до законопроекту, туроператор (турагент) буде зобов’язаний дотримуватись усіх умов надання туристичного продукту, зазначених у пропозиції до укладання договору на туристичне обслуговування (оферті).