Плата за навчання законна?
У школі під приводом
«кризових днів» вимагають не тільки вступний внесок, а й щомісячну плату за навчання. Якість його при цьому не поліпшується. До учнів, чиї батьки не платять «податок», учителі присікуються, «класна» дивиться з-під лоба. Вони мають рацію?Віктор ПОБІГАЙ.
Конотоп
Сумської області.
У нашій країні поки що освіта, як і медичне обслуговування, безоплатні. Тому воно дорого коштує батькам, на чиї плечі держава звалила обов’язки навчати дітей частково за свій рахунок. І це неправильно.
Якщо від вас вимагають добровільні пожертвування на свята, дні народження педагогів, ремонт і канцелярські приладдя, повідомте про це в райвідділ освіти. Не відреагують там — пишіть у міське (обласне) управління. Але пам’ятайте: до скарг треба додати квитанції про сплату за навчання.
Розробляється новий порядок огляду учнів
У Міністерстві охорони здоров’я створено робочу групу, яка розробляє новий порядок проведення обов’язкових медичних оглядів дітей, повідомляє Укрінформ. Нормативи фізичного навантаження на уроках фізкультури мають ґрунтуватися насамперед на показниках здоров’я школярів і можливостях дитячого організму їх перенести. У результаті наукових досліджень учені дійшли висновку, що юні мають незадовільну функціональну пристосованість до фізичних навантажень за недостатньої тренованості та низького рівня функціонального резерву серця. Лише у 18 — 24 відсотків дітей процеси відновлення функціонального стану організму після виконання нормативів відбуваються сприятливо. До того ж ці дані стосуються практично здорових.
Медики б’ють на сполох і через порушення гігієнічних вимог до організації режиму дня учня: значне перевищення нормативного часу на приготування домашніх завдань, зменшення або його відсутність для фізкультури та перебування на свіжому повітрі, короткий нічний сон.
Незадовільним є кадрове забезпечення медичними працівниками навчальних закладів. За штатними нормативами на 2,5 тисячі учнів передбачено одну посаду лікаря, а на 750 учнів — медичної сестри. Водночас дефіцит педіатрів у країні становить понад 3,5 тисячі. У зв’язку з цим Міністерство охорони здоров’я запланувало разом із Всесвітньою організацією охорони здоров’я провести ситуаційний аналіз шкільної медицини, на основі якого буде розроблено план її реорганізації.
З лівої ноги встав
Ранок. Дядько Степан встав з поганим настроєм, з болем у горлі та застудою. А була зима, треба було дров наносити літнім людям, води з колодязя натягти і нагріти. Усі на дядька Степана тільки й чекали. А він, добрий чоловік, спочатку допоможе старшим, а потім собі дасть раду. Та сьогодні він дбав тільки про себе. Довелось старим людям самим все робити. Важко! Озираються всі на Степана:
— Мабуть, з лівої ноги встав!
* * *
Якось у нашому класі з’явився новенький. Він синьоокий, з темним волоссям та кирпатим носиком з ластовинням. Усі одразу подружилися з ним і захотіли сидіти поруч, бо він був надзвичайно розумний. Але мені Юрко не подобався. По-перше, він новенький, по-друге, не сучасний: не грає в комп’ютерні ігри, не має мобільного телефону. Але чомусь усім подобається. Одного дня я його запитала:
«Чому з тобою дружать?» Він відповів якось дивно: «Тобі Бог дасть, як сам заробиш». А ви його зрозуміли?Милана ОПАНАСЕНКО,п’ятикласниця.
Ірпінь Київської області.