Вважається, що Дніпропетровська опера відкривалася «Оптимістичною трагедією». Але перший на цій сцені прозвучав «Князь Ігор». Цю виставу, ще до офіційного відкриття, влаштували для будівельників, які споруджували новий театр. І ось через тридцять чотири роки та, ареф’євська, постановка (Анатолій Ареф’єв, народний художник СРСР, лауреат Шевченківської премії, створив для неї надзвичайні декорації та костюми), знову прикрасила театральну афішу.

На прем’єрі зал був повний. Окрім усього, глядачів приваблювали ще й нові імена. Вперше партію князя Ігоря виконував Володимир Машлюк, у якого чудовий голос і артистизм. На прем’єрі партнерами у князя Ігоря-Машлюка були артисти Харківської опери Олена Скворцова (Ярославна) (на знімку) і Володимир Гращенко (Кончак). За диригентським пультом — також харків’янин, головний диригент тамтешнього театру Віталій Куценко, який з дніпропетровським оркестром уже працював в опері «Кармен».

Такі міні-гастролі дуже важливі. Бо з 1990 року в Україні припинилися обмінні гастролі театрів. Останнім на нашій сцені побував Бурятський театр. Але то були дивні гастролі — балет під фонограму, бо їхні хор з оркестром завернули з кордону через помилки в документах, — розповів головний диригент Дніпропетровської опери Володимир Гаркуша.

Нинішня прем’єра розбудила інтерес і серед глядачів, і в колективі театру. Володимир Гаркуша впевнений, що 31 січня такою ж подією буде для театрального Дніпропетровська й «Аїда»: з оркестром працюватиме головний диригент Донецької опери Василь Василенко, а на сцені пануватиме солістка Національної опери Оксана Крамарєва. Саме за арію Аїди молода співачка одержала премію на міжнародному конкурсі «Опералія» в Канаді. Для дніпропетровців це ще й зустріч із землячкою: народилася Оксана у Дніпродзержинську, закінчила Дніпропетровське музучилище, співала у харківській опері, а згодом була запрошена на київську сцену.

У лютому на дніпропетровців чекає ще один сюрприз, пов’язаний з «Аїдою»: партію Амнеріс співатиме Людмила Шемчук, володарка унікального меццо-сопрано. Вона блискуче виступала в Большому театрі, Віденській опері, «Ла Скала», «Метрополітен-Опера», Арена ді Верона. А в «Ріголетто» у лютому за диригентський пульт стане головний диригент Львівської опери Михайло Дутчак.

З успіхом гастролюють і дніпропетровські митці. Про відомого тенора Едуарда Сребницького Віталій Куценко сказав: «Він швидше наш, аніж ваш», маючи на увазі виступи співака на харківській сцені. Нещодавно у Донецьку пройшла з аншлагом «Богема», якою диригував Володимир Гаркуша, а партію Рудольфа співав Олексій Сребницький (син Едуарда Сребницького). Навесні провідних солістів дніпропетровської опери Олексія Сребницького і Альону Бокач можна буде почути в Харкові, а Володимира Гаркушу — в Харкові та Львові.

Театр опери і балету вступив у свій 35 рік, який збираються відзначати і поверненням на сцену найкращих постановок минулих років, і новими виставами, і цікавими фестивалями. Отже, сюрпризи для шанувальників опери та балету ще будуть.

Фото з архіву театру.