Лідер депутатської фракції Блоку Литвина у Верховній Раді Ігор Шаров (на знімку) підписав звернення на адресу Першого віце-прем’єр-міністра України Олександра Турчинова з проханням в інтересах держави вжити термінових заходів зі стабілізації ситуації на «Укрзалізниці».

Як повідомила прес-служба керівника фракції, зокрема, Ігор Шаров звернув увагу Олександра Турчинова на ситуацію на «Укрзалізниці» у зв’язку із проведенням керівництвом Міністерства транспорту й зв’язку України структурних змін, які «можуть призвести до руйнування галузі».

Голова фракції Блоку Литвина висловив здивування з приводу того, що, незважаючи на численні протести фахівців залізничного транспорту, Генпрокуратури та рішення Прем’єр-міністра Юлії Тимошенко, викладене в протоколі зустрічі із представниками профспілок транспортної галузі від 25.04.2008 р., до цього часу не скасовано наказ Мінтрансзв’язку від 18.04.2008 р. №463 «Про внесення змін до переліку підприємств, установ і організацій, що входять у сферу управління Міністерства транспорту і зв’язку України».

Ігор Шаров нагадує, що всупереч Закону України «Про залізничний транспорт» з єдиного технологічного комплексу з диспетчерським управлінням залізничного транспорту України було вилучено низку підприємств, що забезпечують перевезення вантажів. Йдеться про Український державний центр з експлуатації спеціалізованих вагонів «Укрспецвагон», Український державний центр залізничних рефрижераторних перевезень «Укррефтранс», Український державний центр транспортного сервісу «Ліски» із загальним парком гостродефіцитних вагонів більш як 20 тисяч одиниць. У результаті такого рішення в період найбільших обсягів залізничних перевезень вагони «Укрзалізниці» перебували в довгостроковій оренді за рубежем, що призвело до значних фінансових і тимчасових втрат під час транспортування вітчизняних вантажів.

Крім того, йдеться у зверненні Ігоря Шарова, Мінтрансзв’язку перебрав на себе керування Українським центром механізації шляхових робіт, де зібрані найсучасніші рейкові машини, придбані на кредити Європейського банку реконструкції й розвитку, зобов’язання з виплати яких відповідно до кредитного договору несе «Укрзалізниця». Цей центр виконує основні роботи з механізованого ремонту шляхів, що є основою інфраструктури залізниць і безпеки рухів поїздів.

Окремо сказав Ігор Шаров і про останню ініціативу Мінтрансзв’язку —передання пакетів акцій низки відкритих акціонерних товариств із ремонту рухомого складу і спеціальних шпальних заводів з оперативного упправління «Укрзалізниці» в департамент залізничного транспорту міністерства, що через специфіку своєї діяльності не зможе повноцінно виконувати покладені на нього функції. Наслідком цього може бути різке збільшення витрат на ремонт рухомого складу і шляхів, а відповідно — збільшення собівартості перевезень.

Міністерством також ініційовано програму реформування залізничного транспорту, що передбачає створення єдиного державного підприємства на 400 тисяч осіб, що не відповідає сучасним вимогам розвитку транспорту й директивам ЄС щодо розвитку залізниць в європейській співдружності. Проект програми не підтримують ані залізничники, ані профспілки залізничної галузі.

Ігор Шаров зазначає, що всі перераховані вище дії Мінтрансзв’язку, спрямовані на зміну вертикально-інтегрованої системи управління залізничним транспортом, негативно позначаються на керованості галузі й економічному стані залізниць і надалі можуть створити соціальне напруження в колективах залізничників.