Відгук на статтю
«Знання для прагматиків» («Голос України» за 24.10.2008)Автор статті Іван Ілляш зачепив болючу тему факультативів для старшокласників і додаткових занять для моловших учнів. Далекі від шкільного життя
«професори» пропонують усе нові й нові предмети, не дбаючи про дітей, яким їх засвоювати, і про педагогів, яким ці предмети викладати.Кілька років тому запроваджено
«Основи безпеки життєдіяльності школярів». Щоправда, програма ОБЖ була, а підручники були на базарі, а не в шкільних бібліотеках.Не розумію, навіщо в молодших класах ввели ще один обов’язковий предмет
«Логіка». Переглянувши підручники, роблю висновок, що учні мають додатковий урок математики, який поєднує в собі ще й уміння розгадувати кросворди, ребуси і загадки.Уроки
«Християнська етика» учням дуже потрібні — рівень духовності, культурного рівня українців, особливо молоді, упав нижче нуля. Курс «Християнської етики» — це не вивчення релігійних догм, як дехто стверджує. Це та сама толерантність, духовність і мораль. Я не проти того, щоб і курс «Християнської етики» було включено, і вивчення Біблії. Звичайно, це має викладатися в доступній і зрозумілій для дітей формі. Раніше точилися дискусії про те, як сприймуть вивчення Біблії мусульмани та представники інших релігій. Вивчати Біблію — це не означає залучати до християнства. Адже читають, а іноді і вивчають, представники християнської віри «Коран» чи «Тору» і нічого, залишаються християнами.Але релігіознавчий курс не можна розтягувати на 10 років. Треба вивчати його у 7-му чи 8-му класі.
«ОБЖ» чи «Християнську етику» мають викладати спеціалісти.Підсумовуючи, категорично стверджую, що не потрібні учням ще і додаткові уроки
«Толерантність» чи «Школа проти СНІДу», чи якісь інші. Не будемо забувати про те, що учні дуже перевантажені. Програма шкільних предметів надто насичена, орієнтована на самостійне засвоєння знань, а кожен вчитель думає, що його предмет найголовніший і задає стільки завдань, що діти не встигають з ними впоратися.У деяких школах міста Суми директори пішли ще далі. Вони для учнів запровадили шестиденку. Та старшокласники мають все одно по сім уроків плюс субота шість. Якщо хтось із батьків запротестує — показують на двері. Вчителі від такого продовженого тижня не постраждали — вони, крім неділі, мають ще один вихідний, так званий методичний день. А дітей
«розвантажили» так, що вони не встигають відпочити. То чи думають ті розумники про здоров’я дітей?...Якщо в старших класах учні добровільно-примусово відвідують факультативи, то в молодших це — обов’язкові уроки, які вчитель зобов’язаний проводити. А ще чомусь прижилася практика додаткових добровільно-примусових уроків англійської мови, хореографії та логіки, і за ці уроки мають платити батьки по 35 гривень на місяць. Це в школах, дитячих садках називається додаткові освітні послуги. І має малеча майже щодня по п’ять-шість уроків...
Київ.