Кременчуцький вагонобудівний завод передав для експлуатації перші вітчизняні швидкісні електропоїзди
Зі станції Крюків-на-Дніпрі, що в Кременчуці, працівники місцевого вагонобудівного заводу провели в дорогу два потяги-красені. Йдеться про перші українські міжрегіональні двосистемні швидкісні електропоїзди, народжені в промисловій «столиці» Полтавщини. Вони чітко за графіком прибули у столичне депо «Дарниця». Це стало можливим лише після того, як нинішні урядовці вирішили питання стосовно закупівлі цих «первістків» нашого швидкісного пасажирського руху, які були виготовлені за кошти згаданого підприємства.
Їх, за словами генерального директора Укрзалізниці Бориса Остапюка, вірогідно, придбають у лізинг. А міністр інфраструктури України Максим Бурбак уже анонсував перші рейси прудких кременчуцьких «коней» до Львова (крім офіційного маркування ЕКр, кожен із них одержав, так би мовити, презентаційне ім’я «Тарпан», тобто дикий степовий кінь).
Прикро, та понад рік їм довелося стояти «на припоні» в цехах рідного заводу. Адже всі технічні випробування вони пройшли значно раніше, їхню експлуатацію спеціальна комісія схвалила ще в квітні 2013 року.
Та навіть після того, як ПАТ «Крюківський вагонобудівний завод» відзвітувало про виконання урядового (!) замовлення, державне залізничне підприємство-монополіст не могло «нашкребти» грошей на придбання нових швидкісних електропоїздів у вітчизняного виробника. Клянучись у любові до останнього, попередні урядовці робили ставку на ті ж «Хюндаї», надто потужним було «південнокорейське лобі» на державному рівні... І це за того, що вже одержали «на-гора» свій сучасний потяг із 70-відсотковою локалізацією виробництва в Україні — на нього працюють понад 180 наших підприємств.
Новинка, м’яко кажучи, не поступається південнокорейському «Хюндаю». А насправді обходить його за багатьма параметрами, в тому числі, за головним серед них — надійністю в експлуатації на вітчизняних коліях. Сподіватимемося, з освоєнням нею наших сталевих магістралей потяг байдужості до реальних потреб українських промисловців і пасажирів піде з них назавжди... Надто за умов, коли на тому ж кременчуцькому заводі пасажирське вагонобудування освоїли майже півтора десятиліття тому. Ще 2002 року зі згаданої станції Крюків-на-Дніпрі до Києва вирушив перший прискорений потяг, який відкрив еру відомих сьогодні мільйонам співвітчизників столичних експресів.
За цей час на підприємстві спроектували і виготовили 48 моделей та модифікацій пасажирських вагонів. Останніми роками їх купували у кременчужан партнери з Білорусі, Казахстану, Таджикистану — тільки не з України... Тепер скресла не тільки крига? Початок експлуатації Укрзалізницею перших швидкісних потягів українського виробництва на підприємстві вважають знаковою подією. І, власне, завершенням чергового етапу становлення та розвитку вітчизняного пасажирського вагонобудування.
Полтавська область.
 
Вітчизняний швидкісний потяг уже чекає на своїх пасажирів.
Фото автора.
ДОВІДКОВО
Міжрегіональний двосистемний поїзд кременчуцького виробництва у базовій комплектації складається із 9 вагонів. Ним одночасно можна перевозити 609 пасажирів. У сучасних вагонах є клімат-контроль, буфет із гарячим харчуванням, можливості для підключення до Інтернету та інші зручності. Конструктивна швидкість — 176 кілометрів на годину, експлуатаційна — 160. За незначних удосконалень може розвивати швидкість до 220 км/год.