На тлі світової кризи вони конкурентніші, а ціни цілком прийнятні для наших перевізників. Так вважають виробники автобусів
«Еталон» — ЗАТ «Бориспільський автозавод» та «Чернігівський автозавод». Автобуси з такими поетичними українськими назвами, як «Пролісок», «Мальва», «Чорнобривець» тощо, а також вантажний автомобіль «Подорожник» вже стали звичними для наших доріг. Протягом 2008 року підприємства утримували лідируючі позиції в галузі. Напередодні нового року виробники підбили підсумки й окресли перспективи вітчизняного автобусобудування на майбутнє.— Підприємства корпорації
«Еталон» — це суто ринкові компанії. Тому виробляємо стільки продукції, скільки потребує ринок. На жаль, попит нині упав дуже низько. Але ми робимо все, щоб з мінімальними втратами пройти кризову смугу світової економіки, — каже президент корпорації «Еталон» Володимир Бутко.Для того, щоб не працювати на склад, було проведено реорганізацію виробництва. Значно більше уваги почали приділяти збуту продукції, гарантійному та післягарантійному сервісному забезпеченню. Наприкінці вересня розпочався ребрендінг усього модельного ряду автобусів корпорації
«Еталон». А кошти тепер вкладають залежно від надходжень із продажу. Раніше орієнтувалися на попередній збут. На виробництві розуміють, що навряд чи повернеться час, коли не встигали випускати продукцію, а покупці заздалегідь ставали в чергу. Втім, це певна можливість правильно вибудувати свою стратегічну лінію і пристосовуватися до умов, які диктують сьогодення та фінансова криза.На жаль, не обходиться і без ложки дьогтю. Як зазначив президент Всеукраїнської асоціації автомобільних перевізників Віталій Рева, Міністерство транспорту замість допомогти вітчизняній галузі чомусь лобіює закупівлі зарубіжних автобусів. До того ж таких, що були в користуванні. Утім, вітчизняні виробники впевнені, що вони таку конкуренцію витримають, зокрема і завдяки ціні. Тим паче напередодні проведення в нашій країні
«Євро», коли пасажиропотік значно зросте, а країна потребуватиме невеликих, мобільних транспортних засобів. Тож саме автобуси «Еталон», вважають тут, і мають стати в нагоді. Щоправда, не виключають, що машини треба вдосконалювати. Над цим працює цілий науковий інститут. До речі, як зазначив його директор Олександр Следзь, у них не лише не скоротили людей, а й набирають нових. Працюють над новим автобусом з низькою підлогою, бо саме він є найбільш затребуваним на ринку.Просили Президента посприяти зменшенню кредитних ставок, отримали — збільшення
Автобусобудівники вважають, що допомагати собі мають не лише вони самі, а й держава. Тож іще 11 листопада зустрілися з Президентом. Просили насамперед посприяти в замороженні ставок за кредитами. Адже на заводах корпорації напередодні модернізували виробництво, поставили нові технологічні лінії тощо. Для цього взяли чималі позики у валюті, щоб розплатитися з європейськими постачальниками. Розмова була тривалою. А незабаром банки розіслали їм повідомлення про нові (збільшені!) ставки.
— Так не повинно бути, — каже Валерій Купцов — голова правління ЗАТ
«Чернігівський автозавод». — У держави має бути стратегія розвитку, а виробники повинні лише вписувати свою лінії в цю стратегію. Не зовсім коректно, кажуть в «Еталоні», поводяться і вітчизняні металурги. Уряд підписав з ними меморандум про підтримку, а вони, не довго думаючи, взяли та й підвищили свої ціни на внутрішньому ринку. Ось такі сюрпризи. Це добре, що частка металу у виробництві «Еталону» незначна і не може серйозно впливати на вартість автобусів, інакше б не вижити. Агрегати поки що ставлять ті, що закупили раніше, коли долар був набагато дешевший. Використовують також подібні конструкторські рішення, що забезпечує високий ступінь уніфікації й дає можливість застосовувати агрегати різних виробників. Це дає змогу не підвищувати ціну на автобуси, і тому вони можуть конкурувати з іноземними машинами.Хочеться чогось нормального — людського
Ще з початку свого існування корпорація
«Еталон» займається благодійністю. При чому робить це непомітно для широкого загалу, без зайвої реклами. Як кажуть там, — для душі. Мабуть, небагато хто знає, що пам’ятники акторам Леонідові Бикову чи Миколі Яковченку або таким літературним героям, як Проня Прокопівна та Паніковський, створено саме за кошти корпорації. А ще — єдиний пам’ятник Тарасові Шевченку як художнику з’явився в Каневі за сприяння і фінансової підтримки також цієї фірми. Як зазначив президент корпорації Володимир Бутко, просто хотілося чогось людського. А воно, на жаль, у наш прагматичний час не може відбутися без підтримки, тому й допомагаємо. Уже вдруге підтримав «Еталон» і проведення конкурсу молодих літераторів імені Максима Рильського «Троянди й виноград», допомагає ансамблю «Явір». І це в той час, коли мистецтво, а поготів література у нас занедбані, а люди з грошима вкладають їх у, так би мовити, перспективніші проекти. Тим часом у планах «Еталону» на цей рік також є цікаві меценатські задуми. І якщо все складатиметься з виробництвом, як тут планують, колекція добрих справ поповниться.