Комітет з питань свободи слова та інформації рекомендує парламенту прийняти в цілому законопроект про внесення змін до Закону
«Про рекламу» (щодо запобігання негативним наслідкам фінансово-економічної кризи у рекламній галузі та електронних засобах масової інформації).Законопроект (реєстр. №3563) спрямований на підтримку рекламної галузі, зокрема зовнішньої реклами, та телебачення шляхом призупинення на один рік окремих положень чинного закону.
Під час обговорення члени комітету зазначали, що фінансово-економічна криза відчутно вдарила і по телевізійній індустрії. Крім того, наголошували народні депутати, прогнозується зменшення надходжень від реклами до 50 відсотків. А це означає, що телеіндустрія недоотримає понад 1 млрд. гривень.
Тому, підкреслювали народні обранці, зважаючи на необхідність пошуку додаткових джерел фінансових надходжень, законопроектом пропонується тимчасово до 1 січня 2010 року зупинити дію положень статті 5 чинного закону, якими
«забороняється у телепередачах наводити будь-яку інформацію рекламного характеру, яка подається у вигляді дикторського тексту або звукового супроводу, про спонсора — виробника алкогольних напоїв, його ім’я (найменування) та знак для товарів і послуг».Також проектом передбачається тимчасово — до 1 січня 2010 року зупинити дію статті 22 закону, згідно з якою
«забороняється реклама тютюнових та алкогольних виробів засобами зовнішньої реклами».За попередніми розрахунками, наголошували члени комітету, це дасть можливість додатково мобілізувати 170—190 мільйонів гривень у галузь зовнішньої реклами. Натомість держава з цієї суми отримає податок з реклами та кошти на виробництво й розповсюдження соціальної реклами стосовно шкоди тютюнопаління та зловживання алкоголем.
Крім того, Комітет з питань свободи слова та інформації рекомендував парламенту прийняти за основу законопроект про внесення змін до Закону
«Про Національну раду України з питань телебачення і радіомовлення».Законопроектом (реєстр. №3153) пропонується привести положення чинного закону у відповідність з Конституцією України та законом
«Про засади державної регуляторної політики у сфері господарської діяльності». Зокрема, вносяться зміни до статті 17 чинного закону, відповідно до яких «Національна рада в межах своїх повноважень приймає регуляторні акти, в тому числі нормативно-правові, а також інші акти індивідуальної дії».Заходи щодо запобігання корупції малоефективні
Комітет з питань екологічної політики, природокористування та ліквідації наслідків Чорнобильської катастрофи не підтримує проект змін до деяких законодавчих актів України щодо запобігання корупції під час застосування контролюючими органами фінансових санкцій до суб’єктів господарювання.
Проектом (реєстр. №3105) пропонується внести зміни до 20 чинних законів, передбачивши
«стягнення штрафів контролюючими органами із суб’єктів господарювання виключно на підставі судового рішення». На засіданні зазначалося, що «прийняття законопроекту створить дійовий механізм запобігання корупційним діянням посадових осіб контролюючих органів, а також реальні умови захисту для суб’єктів господарювання у разі прийняття вказаними органами безвідповідальних рішень».Під час обговорення члени комітету висловили низку зауважень до проекту. Зокрема, на думку народних депутатів, внесення запропонованих змін ускладнить роботу судових органів, призведе до послаблення контролю за дотриманням законодавства і не вирішить питання подолання корупції та зловживань під час застосування контролюючими органами фінансових санкцій до суб’єктів господарювання.
Народні депутати також наголошували, що
«засоби, якими пропонується досягти мети законопроекту, є малоефективними, зокрема, у частині природоохоронного законодавства, законів «Про пожежну безпеку», «Про використання ядерної енергії та радіаційну безпеку». Розгляд адміністративних правопорушень лише судовими органами, вважають парламентарії, «ускладнить притягнення порушників до адміністративної відповідальності, призведе до розбалансування роботи контролюючих та судових органів, а також до підвищення ризику виникнення надзвичайних ситуацій, загрози здоров’ю населення у разі зволікання з прийняттям рішення».Чверть мільярда субвенції використано з порушеннями
У Комітеті з питань боротьби з організованою злочинністю і корупцією розглянуто звернення народних депутатів щодо виявлених Рахунковою палатою порушень використання у 2007 році коштів субвенції з держбюджету, виділених Києву на створення центру для раннього виявлення онкологічних захворювань.
Зокрема, зазначалося, що
«відсутність взаємодії між Міністерством охорони здоров’я і Київською міською державною адміністрацією та неефективне планування призвели до того, що 228 млн. гривень субвенції, виділених у 2007 році на будівництво центру, використані з порушенням чинного законодавства».Народні депутати наголошували, що
«залишаються не врегульованими питання форми власності центру, його підпорядкування, статус тощо». Несвоєчасне формування переліку медичного обладнання для оснащення центру, зазначалося на засіданні, спричинило зростання планової вартості проекту будівництва в 1,5 разу — з 228,0 млн. грн. до 348,9 млн. гривень.Акцентувалась увага й на тому, що впродовж 2007—2008 років Київська міська державна адміністрація не завершила будівництво приміщення центру під монтаж обладнання. В результаті завезене у липні 2008 року
«дороговартісне медичне обладнання зберігається у непристосованих складських приміщеннях, що може призвести до його псування ще до введення в експлуатацію».За підсумками обговорення комітет ухвалив рішення направити звернення народних депутатів в Генеральну прокуратуру для належної перевірки та вжиття заходів для усунення порушень вимог законодавства. Вирішено також звернутися до Київської міської держадміністрації та Міністерства охорони здоров’я України щодо вжиття невідкладних заходів для завершення будівництва центру.
За повідомленням інформаційного управління.