Комітет Верховної Ради України з питань науки і освіти ухвалив рекомендації Всеукраїнського «круглого столу» «Основні завдання та напрями реформування системи вищої аграрної освіти України», який відбувся в Полтаві.

Пропонується передбачити видатки на розвиток вищої аграрної освіти під час затвердження державного бюджету України на 2009-й та наступні роки. Йдеться про видатки на забезпечення гідної оплати праці науково-педагогічних, педагогічних та інших категорій працівників, оновлення матеріально-технічної бази, розвиток наукової та інноваційної діяльності, будівництво або придбання житла професорсько-викладацькому складу.

Окрім того, Кабінету Міністрів України рекомендується залишити в новій редакції Закону України «Про вищу освіту» підпорядкування вищих аграрних навчальних закладів Міністерству аграрної політики України.

У Рекомендаціях наголошується на необхідності врегулювання питання державного замовлення на підготовку фахівців різних освітньо-кваліфікаційних рівнів. Зокрема, пропонується розробити та запровадити нормативи диференційованого державного фінансування підготовки фахівців з урахуванням специфіки спеціальностей.

Передбачено залучення сільськогосподарських підприємств до організації практичної підготовки студентів вищих навчальних закладів аграрного профілю.

Комітет рекомендує парламенту прийняти проект постанови про відзначення 125-річчя від часу заснування Національного технічного університету «Харківський політехнічний інститут». З моменту створення він став невід’ємною частиною науково-технічної, інтелектуальної та культурної історії України. Згідно з проектом постанови 125-річчя пропонується відзначити у серпні—вересні 2010 року.

Комітет Верховної Ради з питань науки і освіти розглянув питання «Про роботу органів державної виконавчої влади і місцевого самоврядування стосовно дотримання законодавства України щодо проведення зовнішнього незалежного оцінювання знань випускників загальноосвітніх навчальних закладів України у 2008 році, забезпечення прав громадян на доступ до вищої освіти і створення належних умов для навчання і виховання учнів на початок 2008/2009 навчального року».

На підготовчому етапі комітет проаналізував офіційний звіт Міністерства освіти і науки про проведення зовнішнього незалежного оцінювання знань випускників загальноосвітніх навчальних закладів України у 2008 році, узагальнив матеріали Академії педагогічних наук, Генеральної прокуратури, Міністерства внутрішніх справ, Ради Міністрів АРК та місцевих державних адміністрацій.

Голова комітету Володимир Полохало наголосив на тому, що, на жаль, так і не виконано рекомендації комітету від 13 лютого та 16 квітня 2008 року щодо підготовки та внесення на розгляд парламенту пакета змін та доповнень до чинного законодавства в частині унормування процедури проведення зовнішнього незалежного оцінювання знань випускників та визначення відповідальності за порушення процедур незалежного оцінювання, розголошення змісту тестових завдань, а також стосовно надання права у 2008 році громадянам вступати на заочну форму навчання і за результатами зовнішнього незалежного тестування, і за результатами складання вступних іспитів.

За результатами обговорення комітет рекомендував уряду проаналізувати невиконання зазначених рекомендацій та вжити заходів із законодавчого унормування зовнішнього незалежного оцінювання в 2009 році.

Члени комітету рекомендували Кабінету Міністрів України розробити і затвердити новий порядок оплати праці педагогічних, науково-педагогічних працівників, які задіяні для проведення оцінювання, а також передбачити у державному бюджеті на 2009 рік витрати на його успішне проведення.

Рекомендується запровадити на загальнодержавних телевізійних каналах телепередачі про роз’яснення процедур зовнішнього незалежного оцінювання та вступу до вищих навчальних закладів.

Рішенням комітету МОНУ рекомендовано провести організаційні заходи з відповідальності посадових осіб за можливі порушення.

Також комітет вважає за доцільне, щоб приймальні комісії ВНЗ надавали перевагу більш високому балу в атестаті при отриманні абітурієнтами однакової кількості балів за сертифікатами Українського центру оцінювання якості освіти.