Сергій ТЕРЕЩУК (фракція Блоку Литвина):

— У цій залі пролунало чимало слів на підтримку або вихід із кризи металургійної та хімічної промисловості, машинобудування і банківської сфери. Але сьогодні катастрофічна ситуація в аграрному секторі. Ми говоримо на весь світ, що цього року отримали найбільший у світі врожай зернових, більш як 50 млн. тонн зерна. Але водночас господарства не мають грошей. Ми не говоримо про те, що це зерно фуражне, воно зовсім не витребуване на внутрішньому і світовому ринках. Ми не говоримо про те, що за рік у нас скоротилося поголів’я свиней майже на 12 відсотків, корів — на 10 відсотків. Уперше після 1998 року в нас відбулося падіння в харчовій промисловості.

Відсутність державної політики, а інколи помилкова державна політика (маю на увазі заборону експорту зернової продукції, квотування експорту олії) призвели до того, що ми втратили світові ринки. Сьогодні сільгосппідприємства мають близько 50 млрд. кредитів. Кредити потрібно повертати. Без пролонгації кредитів сільськогосподарські підприємства можуть стати банкрутами. Уряд нас постійно переконує, що виконується дохідна частина державного бюджету. Запевняю вас, що близько 2 млрд. запланованих бюджетом грошей село до цього часу не отримало.

Нині постійно кажуть, що потрібно відкрити ринок землі, на цьому наполягає Рада національної безпеки і оборони. Але коли сільське господарство в такому занепаді, цього робити не можна. Тому фракція Блоку Литвина наполягає: Національний банк і уряд мають зробити все, щоб стабілізувати ситуацію на фінансовому ринку, не допустити далі падіння гривні. Кошти стабілізаційного фонду, коли він буде створений, направити на підтримку сільського господарства. Поки немає стабілізаційного фонду, вимагаємо виділити кошти комерційним банкам для рефінансування програм у сільському господарстві. Ми також вимагаємо обмежити ввезення м’ясної продукції.

Андрій КОЖЕМ’ЯКІН (фракція БЮТ):

— Низка важливих антикризових урядових законопроектів, прийнятих у першому читанні, допоможе і захистить провідні галузі економіки — будівельну, автомобілебудівну та агропромисловий комплекс. Але головне, що прийняті закони є гарантією захисту соціальних прав українців. І це лише перший крок. Необхідно внести зміни в базові соціальні закони, відмовитися від необов’язкових бюджетних витрат, насамперед від тих, які пов’язані з утриманням державного апарату та необгрунтованими пільгами. Зекономлені гроші будуть спрямовані на покриття додаткових соціальних витрат та інвестицій у реальний сектор економіки. Нові законопроекти посилять боротьбу з рейдерством, покращать інвестиційний клімат, забезпечать стабільність паливно-енергетичного комплексу. Прийняття цих та ряду інших законів — лише початок нормальної продуктивної роботи. Ми зобов’язані на цьому тижні продовжити діловий ритм. Цього від нас вимагає критична ситуація в державі. Блок Юлії Тимошенко повністю підтримує пропозицію працювати до того часу, поки всі заплановані питання не будуть розглянуті.

Від імені фракції БЮТ та наших колег від новоствореної коаліції я твердо заявляю: ми не допустимо деструктивних дій на шкоду українському народу. Нині як ніколи наша держава потребує рішучих та узгоджених дій уряду, всіх політичних сил парламенту, Президента та місцевої влади для подолання негативного впливу світової кризи на нашу економіку.

Петро СИМОНЕНКО (фракція КПУ):

— Фракція Компартії вимагає створення спеціальної слідчої комісії для розслідування фінансово-банківських афер, до яких безпосередньо причетні вищі посадові особи держави, Національний банк і комерційні банки та їх власники, які безпідставно і незаконно отримали багатомільярдні пільгові кредити. Ми також наполягаємо на розслідуванні їхніх зловживань щодо використання кредиту від МВФ. По-перше, чому і на яких підставах Національний банк України надав комерційному банку «Надра» 7,5 мільярда гривень у доларовому еквіваленті по курсу 5,05 гривні за долар, коли на той час американський долар уже коштував сім гривень? У чиїх кишенях і на чиїх рахунках осіла курсова різниця в три мільярди гривень? Чому немає реакції Президента на таку зухвалу аферу?

По-друге, Президент Ющенко примусив частину Верховної Ради проголосувати за меморандум з Міжнародним валютним фондом і таким чином переклав погашення кредиту в 16,5 мільярда доларів на нас, громадян України. Люди повинні усвідомити, що тепер їхні податки будуть спрямовуватися не на забезпечення лікарень ліками, не на наповнення Пенсійного фонду, не на допомогу багатодітним, дітям і інвалідам, а на його погашення. А це 1,5 мільярда доларів щорічно. По-третє, хто і коли уповноважив Президента погоджуватися на умови МВФ, які вимагають зменшення золотовалютного резерву України протягом наступного року вдвічі — з 32 млрд., які ми маємо на грудень 2008, до 14,9 на грудень 2009 року.

Прошу вважати мій виступ офіційним депутатським запитом до Генеральної прокуратури. І головне. Ми не маємо права мовчати. Компартія розпочинає всеукраїнську акцію протесту, яка відбудеться наприкінці грудня в усіх областях країни.

Юрій КАРМАЗІН (фракція «НУ—НС»):

Ми, представники фракції «Наша Україна — Народна самооборона», вітаємо відновлення роботи Верховної Ради. Визнаючи політичну відповідальність за долю українського народу і держави за умов глибокої світової фінансово-економічної кризи, необхідність невідкладного впровадження принципово нових, гармонійних, збалансованих, справедливих суспільних відносин, для всебічного розвитку кожного громадянина, зміцнення громадянського суспільства і утвердження ефективної відповідальної влади на всіх рівнях, побудови конкурентоспроможної національної економіки, фракція на своєму засіданні прийняла рішення, за яке проголосувало 37 чоловік «за», 14 «проти» і 6, які утрималися, про затвердження угоди про створення коаліції національного розвитку, стабільності та порядку. Фракція доручила Борису Тарасюку підписати цю угоду.

Борис ТАРАСЮК («НУ—НС»):

Від імені фракції «Наша Україна — Народна самооборона» вітаю весь український народ з тим, що нарешті Верховна Рада почала працювати і виконує свої функції. Період інтриг і нищення парламентаризму в Україні скінчився. Почалася нормальна робота парламенту. Більшість фракції схвалила угоду про утворення коаліції з Блоком Юлії Тимошенко і Блоком Литвина. Водночас фракція доручила мені підписати цю угоду, і вона буде підписана сьогодні. На засіданні фракції В’ячеслав Кириленко і Роман Зварич подали у відставку. Сьогодні фракція обере керівництво, яке представлятиме фракцію і не слухатиме інструкції ззовні. Але підстав для ейфорії немає — попереду напружена робота задля протидії фінансово-економічній кризі в ім’я захисту прав і інтересів українських громадян.

Анатолій КІНАХ (Партія регіонів):

— В Україні практично за всіма напрямами життєдіяльності поглиблюється системна, соціально-економічна, фінансова, промислова криза. І необхідно прямо визнати: головні ризики для суспільства, держави та економіки сформувалися не на зовнішньому, а на внутрішньому просторі. Народ та економіка стали заручниками ганебного протистояння влади. Влада стрімко втрачає свою кваліфікацію і відповідальність. І соціально-економічна, і політична криза збігається з кризою влади на тлі безпрецедентного і правового нігілізму, поглиблення корупції. В листопаді спад обсягів промислового виробництва в Україні становив 28,6 відсотка. Це в десять разів вище, ніж в державах, які перебувають навколо нас. Металургія втратила 49 відсотків обсягів виробництва, хімічна галузь — 37, машинобудування, яке до останніх місяців було локомотивом нашої економіки, — мінус 39, зірвані всі державні програми. По суті, ми спостерігаємо хаотичну, безсистемну, з елементами корупції валютно-курсову політику держави. До сьогоднішнього дня в парламенті відсутній пакет антикризових заходів як спільний результат дій Кабінету Міністрів і Національного банку. Так і не затвердили проект макропоказників на 2009 рік і практично вже зірвано бюджетний процес-2009. Фракція Партії регіонів наполягає: необхідно припинити бурхливу «імітацію діяльності» уряду. Ми вимагаємо негайного звіту Кабінету Міністрів і Національного банку, внесення в парламент системних комплексних антикризових законів і проекту державного бюджету.