Уже в грудні транспортне міністерство обіцяє громадянам України продемонструвати в дії новинку — єдиний електронний квиток.
«Ми хочемо, щоб нас не критикували за ситуацію, коли квитків у касі немає, а поїзди їздять напівпорожні», — пояснив позицію відомства міністр Йосип Вінський.Тепер у пасажирів будь-яких видів транспорту з’явиться можливість через Інтернет одержати особливий квиток у будь-який населений пункт, навіть якщо туди немає прямого сполучення. До того ж не обов’язково бути користувачем електронної мережі, зазначає директор
«Розрахункового центру Міністерства транспорту і зв’язку України» Олександр Аміров. Звичайний громадянин, зайшовши до найближчого поштового відділення, зможе в оператора купити або забронювати квиток на найзручніший для себе маршрут. Варіанти висвітить поштовий комп’ютер, куди незабаром уведуть спеціальну програму. Саме нині складають базу даних автомобільних, залізничних і авіаційних рейсів країною.У перспективі можна буде замовити квиток і за кордон.
«Тільки-но налагодимо цю роботу, запропонуємо пасажирам бронювання готелів, турпоїздок», — каже радник директора центру Ігор Ігумнов. Будуть і накопичувальні знижки, аналогічні тим, що діють для юридичних осіб — перевізників вантажів. Скажімо, якщо пасажир купує «ланцюжок» — їде автобусом із села в райцентр, потім поїздом або літаком до пункту призначення, або ж просто часто подорожує, то це загалом коштуватиме йому дешевше разових поїздок.Переваги нововведення, обіцяють у міністерстві, вже незабаром відчують і власники транспортних засобів. Сьогодні автобусних водіїв неможливо проконтролювати: скільки пасажирів
«набивають» у маршрутки, скільки беруть грошей? «Прозорість електронної системи гарантує підвищення доходів транспортних підприємств якнайменше в півтора разу, а бюджетних надходжень від всіх видів пасажирських перевезень на третину!» — запевняють розроблювачі єдиного квитка. Причому його не треба носити при собі. Дані пасажира одразу вводяться в комп’ютер і будуть «перед очима» провідників, кондукторів і контролерів. Економія на паперових квитках і утримуванні касирів допоможе здешевити проїзд.Але чи погодяться з таким порядком приватні перевізники?
«Тоді у нас буде зустрічне запитання до них: чи варто випускати на лінію тих, хто не хоче працювати чесно», — каже міністр Йосип Вінський. На його думку, не менш як 70 млрд. гривень держава втрачає через квиткові спекуляції, прихованого перевезення пасажирів і нераціонального використання транспортних засобів на окремих маршрутах. «У нас є побоювання, що з’явиться багато охочих зберегти ці корупційні схеми», — не приховує міністр. Але обіцяє, що єдиний Розрахунковий центр допоможе не тільки «вирівняти» фінансові потоки, а й правильно розподілити засоби пересування. Там, де найбільший наплив пасажирів, туди й дадуть більше рейсових автобусів, поїздів, організують польоти.Фантастика? Як сказати... Електронний квиток давно в ходу у авіаторів. Тепер досвід хочуть копіювати для автоперевізників, а до кінця 2009 року під’єднати до системи й залізницю. А з огляду на те, що в 15 тисячах поштових відділень є комп’ютерна мережа, сподіваються витратити на все це не більш як 20 млн. гривень. У міністерстві вважають, що витрати окупляться швидко, а
«Укрпошта» одержить одну із найзатребуваніших послуг.Живі перекази...
Хоча б якою приємною була новина, їй радієш подвійно, якщо вона правдива. Кореспонденти
«Голосу України» вирішили перевірити в перших відділеннях «Укрпошти», які трапилися, що там чули про єдиний електронний квиток і чи готові зустрічати нових клієнтів? І як сприйняли новину потенційні пасажири? Картинка вийшла «строката».