Впровадження інформаційно-комунікаційних технологій — істотний резерв підвищення якості та доступності освіти.
На початок 2006/2007 навчального року функціонували 21,4 тисячі загальноосвітніх навчальних закладів (з них 14,2 тисячі — у сільській місцевості). Однак забезпеченість їх комп’ютерними комплексами, за даними Міносвіти, на початок 2007-го становила лише 66 відсотків, а підключення до мережі Інтернет — близько 40 відсотків.
На інформатизацію ЗОШ цього навчального року в державному бюджеті передбачено субвенції обсягом 161,6 мільйона гривень.
Розглянувши результати аудиту ефективності використання цих коштів, колегія Рахункової палати дійшла висновку: управління ними міністерство здійснювало неефективно, безсистемно, без належного організаційного і нормативно-правового забезпечення та з порушенням законодавства.
Як наслідок, заходи Державної програми
«Інформаційні та комунікаційні технології в освіті і науці» на 2006—2010 роки щодо повного оснащення комп’ютерною технікою загальноосвітніх навчальних закладів та підключення їх до мережі Інтернет до кінця 2007 року не виконані. Рівень оснащення закладів комплексами становить 87 відсотків, підключення до мережі Інтернет — 78 відсотків, хоча у 2007 році згідно з планом поставлено 3194 комплекси.У 2008-му, в результаті несвоєчасного прийняття Міносвіти управлінських рішень (стосовно проведення тендерних процедур, затвердження переліку шкіл, яким необхідно поставити комп’ютерну техніку) станом на 1 вересня на місцях понад 100 мільйонів гривень залишались невикористаними.
Однією з причин такого стану було неврахування Міносвіти висновків і пропозицій колегії Рахункової палати за результатами здійсненої у 2004 році попередньої перевірки.
Як встановили аудитори, Міносвіти та Мінфіном, на порушення вимог Бюджетного кодексу України, планування субвенції здійснювалось без затвердженої методики, критеріїв її розподілу між регіонами і об’єктами, обґрунтованих розрахунків. Це призвело до розподілу бюджетних призначень між регіонами та об’єктами в
«ручному режимі».За відсутності дієвого контролю з боку МОНУ управліннями освіти і науки низки облдержадміністрацій торік поставлено навчальні комп’ютерні комплекси до незатверджених Міносвіти закладів на загальну суму 4,1 мільйона гривень...
Аудитори відзначають відсутність єдиного системного підходу до розв’язання проблеми.
Прес-служба Рахункової палати.
Фото Андрія НЕСТЕРЕНКА(з архіву
«Голосу України»).