Приватна структура намагається за безцінь здобути державне майно, вартістю в сотні мільйонів доларів

Найближчими днями Іллічівський морський торговий порт, за словами лідера профспілкової організації підприємства Сергія Бризгалова, може стати об’єктом атаки рейдерів. У порту посилено охоронний режим, робітники чергують біля будинку адміністрації. Приватна структура намагається за безцінь здобути державне майно, вартістю в сотні мільйонів доларів. І працівники порту можуть бути викинуті на вулицю. В організації незаконних дій іллічівці підозрюють компанію, що використовує чотири причали порту на підставі договору про спільну діяльність, і стверджують, що монопольний контроль над портом намагається встановити російський бізнесмен.

Голова профспілки на прес-конференції заявив, що порт не влаштовує існуючий договір про спільну діяльність, що діє з 2005 року, водночас компанії «Укртрансконтейнер» (УТК) невигідно змінювати його. Іще б пак! Адже все майно, що перебуває на чотирьох причалах, а також складські площі, які нараховують десятки гектарів території порту, оцінені і передаються цій приватній структурі всього за 17 мільйонів 613 тисяч доларів США. Хоча насправді реальна вартість майна в кілька разів вища. З 1 січня 2008 року порт повинен був віддати цій компанії ще два контейнерні причали у спільне користування. Але оскільки УТК не повною мірою виконала свої інвестиційні зобов’язання в рамках першого етапу, плановані до передачі два причали були віддані в оренду іншим структурам на вигідніших для держави умовах. Певна річ, «Укртрансконтейнер» вимагає визнати договір оренди недійсним. Представники Іллічівського морського торгового порту (ІМПТ) шукають захисту в Києві, відкіля, як гадають, «ростуть ноги» конфлікту, що розгорається. Крім того, вони зазначають, що під час розробки плану захоплення враховувався і той факт, що регулярні чвари навколо портів значно менше привертають увагу журналістів, ніж, приміром, газова тематика.

Наприкінці жовтня рішенням Міністерства транспорту і зв’язку України начальника порту Геннадія Скворцова було тимчасово відсторонено від виконання своїх обов’язків на час проведення позапланової контрольно-ревізійної перевірки підприємства. За офіційною версією, ревізори прийшли на державне підприємство, бо нібито у роботі порту виявлено велику кількість порушень.

Тим часом, один з районних судів України поновив на посаді колишнього керівника підприємства Руслана Родзяховського, котрий, попри те, що вердикт вже оскаржено в апеляційному порядку, намагається змінити чинного начальника порту Геннадія Скворцова. Справа в тому, що в 2006 році, коли начальником порту був Руслан Родзяховський, керівництво ІМТП підтвердило намір передати перший і другий причали ПП «Укртрансконтейнер». Однак з приходом у серпні 2006 року на посаду начальника порту Геннадія Скворцова цей намір було дезавуйовано на підставі того, що Президент України Віктор Ющенко заявив про необхідність розірвання договору між портом і УТК, оскільки договір укладено на неприйнятних і невигідних для держави умовах.

Виконуючи вказівку Президента, порт звертається до суду з метою розірвати договір, звернення ґрунтується на тому, що договір був не погоджений з Мінтрансом. Однак суди відмовляють порту, вказуючи на те, що існують «погоджувальні листи» ДО «Укрморпорт» і комісії Мінтрансу на його укладання. Тим часом, усі ці «узгодження» носять рекомендаційний характер.

Сам Геннадій Скворцов упевнений, що, зрештою, його звільнять. Нібито цього домагається компанія «Укртрансконтейнер», що виношує плани встановити контроль над 1-м і 2-м причалами порту.

У свою чергу, представник «Укртрансконтейнер» заявив журналістам, що їхня компанія не має жодного стосунку до перевірки діяльності порту.

Дивно, що в цій ситуації мовчить Генпрокуратура, чий обов’язок — обстоювати інтереси держави. Незрозуміла і позиція СБУ, на очах в якої руйнується основа державної безпеки. За інформацією «Голосу України», найближчими днями керівництво порту і профспілки збираються звернутися з відкритими листами до Президента і Прем’єр-міністра України.

Вл. інф.

Перейшли на транзитні вантажі

Начальник державного підприємства морський торговий порт «Південний» Юрій Крук заявив «Голосу України», що весь листопад підприємство орієнтуватиметься на обробку транзитних вантажів. Таке рішення було прийнято після скорочення виробництва металу і руди на гірничодобувних і металургійних підприємствах України. Обсяг транзитних вантажів планується збільшити з 50 до 85 відсотків.

В Одеському морському торговому порту нагромадилося 7,5 тисячі контейнерів, що в півтора разу вище за потужності збереження в складських приміщеннях. Темпи вивезення контейнерів з імпортним вантажем скоротилися в 10 разів.

В’ячеслав ВОРОНКОВ.

Одеса.