Комітет з питань промислової політики та підприємництва вирішив узагальнити і екстрено подати на розгляд Верховної Ради пропозиції щодо покращення ділового середовища і зміцнення позицій малого та середнього бізнесу напередодні можливої фінансово-економічної кризи.
Як засвідчив
«круглий стіл» за участю представників міністерств, міжнародних організацій та експертів, таких пропозицій не бракує. На думку голови комітету Наталі Королевської, якщо найкращі з них трансформуються у законодавчі рішення, можна сподіватися на конструктивні відносини між владою і бізнесом, на свого роду прорив з депресивного стану, в якому перебувають нині і громадяни, і підприємства. Нагадаю: у сфері малого та середнього бізнесу з урахуванням фізичних осіб зайнято понад 9,3 мільйона чоловік, тобто 73 відсотки від загальної кількості зайнятих на підприємствах. Обсяг продукції, робіт і послуг, реалізованих малими підприємствами (без ПДВ і акцизу), становить 18,1 відсотка від загального обсягу реалізації, середніх підприємств — 42,6 відсотка.Присутні підтримали ідею створити свого роду групу швидкого реагування для тісної співпраці з урядом.
Серед пропозицій учасників
«круглого столу» — надати статус першочергових законопроектам, які пом’якшують дозвільну систему у сфері господарської діяльності. На часі легітимізувати так званий принцип «мовчазної згоди», суть якого полягає в тому, що підприємство набуває права на ту чи іншу дію автоматично, якщо уповноважений орган не реагує на його клопотання своєчасно у встановленому порядку. Думка членів парламентського комітету збігається з пропозицією Держкомпідприємництва та регуляторної політики про більш повне використання даних Єдиного реєстру під час обліку та контролю за бізнесом. Експерти радять при цьому піти ще далі — максимально знизити вимоги до заснування ТОВ, для чого внести зміни у Закон України «Про господарські товариства» (наприклад, зменшити статутний фонд, необхідний для його заснування, до 10 тисяч гривень).Парламентський комітет рішуче заперечує спроби Державної податкової адміністрації скасувати єдиний податок, нагадуючи при цьому, що Указ Президента
«Про спрощену систему оподаткування» побачив світ саме в період фінансово-економічної кризи 1998 року. А от пропозиції диференціювати ставки податку або передбачити в держбюджеті-2009 додаткові видатки на часткову компенсацію відсоткових ставок за кредитами під інвестиційні проекти, навпаки, — вітає. Жодним стимулом гребувати не можна.