Запоріжжя балансує на межі транспортного колапсу. Щоб дістатися з лівого берега Дніпра на правий і навпаки, уранці та увечері потрібно не менше години простояти в черзі біля в’їзду на мости Преображенського, що збудовані в повоєнні роки. Не легше о цій порі переїхати і через греблю Дніпрогесу, вщерть переповнену потоками транзитного автотранспорту. А початок будівництва нових мостів затримався на два десятки років через те, що їх прив’язували до Хортиці. І все ж після довгих дискусій будівельники нарешті приступили до роботи, та... ненадовго. У справу втрутилися політики. В липні 2005 року своїм розпорядженням Президент України створив робочу групу з вивчення питань будівництва автомагістралі, яка дійшла висновку про її доцільність, і восени того ж року на берегах Дніпра знову з’явилися вагончики й техніка.

Однак проблем на багатостраждальному об’єкті не поменшало. Нестача коштів рік за роком гальмує процес будівництва, змушуючи консервувати його на зиму. А це — додаткові витрати. До того ж постійно зростають ціни на будівельні матеріали. Якщо після затвердження проекту загальна кошторисна вартість будівництва становила 1 мільярд 903,6 мільйона гривень, то тепер вона збільшилась у 2,5 разу. І це, як то кажуть, ще не вечір...

У червні під час візиту Прем’єр-міністра України Юлії Тимошенко до Запоріжжя керівництво регіону звернулося до неї з проханням розглянути можливість виділення з держбюджету додаткових коштів на спорудження мостів. Тоді Юлія Володимирівна пообіцяла субвенцію в розмірі 250 мільйонів гривень. На жаль, тих грошей запорізькі мостобудівники так і не отримали. Зате на нараді, що відбулася 13 жовтня у Першого віце-прем’єр-міністра України Олександра Турчинова, було запропоновано розглянути питання щодо можливості спрямування у 2008 році коштів, невикористаних для будівництва автомобільних мостів у Запоріжжі (а це — 15 відсотків із запланованих), на ремонт та утримання автомобільних доріг загального користування.

— Ми категорично не згодні із цим рішенням, — заявив голова облдержадміністрації Олександр Старух. — Така позиція є неприйнятною для області. Ми вкотре відправили до Кабміну, всіх профільних міністерств документи про будівництво мостів. Якщо роботи вже розпочаті, то вони мають бути доведені до кінця. Держава не може дозволити собі викидати гроші на вітер.

До розв’зання проблеми запорізьких мостів долучився і Президент України. Під час недавньої робочої поїздки до Запоріжжя Віктор Ющенко пообіцяв, що зробить все від нього залежне, щоб домогтися від уряду збільшення обсягів фінансування будівництва цього стратегічного об’єкта. Але й тут не все просто, бо поки що Рада національної безпеки та оборони з цього питання жодних рішень не приймала.