...Бровари, майдан Свободи. Людину, яка півгодини тому залишила центральні райони Києва, приємно вражають розмірений рух автотранспорту, відсутність людської тисняви на тротуарах, помітно нижчий тиск на вушні перетинки і на очні нерви від дорожнього руху, різноголосся натовпу і різнобарв’я вуличної реклами.

...У кабінеті Ігоря Сапожка проходила нарада. Тому в. о. голови, вибачившись за брак часу, запропонував поговорити в сусідньому приміщенні.

Про що радяться депутати міськради?

— Одна із проблем — це наведення порядку в галузі комунальної власності, в земельних питаннях, — розповідає І. Сапожко. — Згідно з чинним законодавством забудовник, інвестор має за два роки освоїти земельну ділянку. Є випадки, коли протягом цього часу нічого не робилося, проекти не готувалися, експертиза не проводилась тощо. Ці ділянки планувалося використати для будівництва складських приміщень, великих будівельних магазинів, цілі комплекси повинні були розвиватися: підприємства, житлові будинки. На жаль, тривалий час ніхто нічим не займався. А ми хочемо, щоб земля освоювалась, вкладалися інвестиції, тому що це і нові робочі місця, і заробітна плата, це розвиток інфраструктури міста, що нині нас особливо турбує.

Бровари — серед чотирьох міст Київщини, які під час проведення чемпіонату Європи з футболу в Україні прийматимуть національні європейські збірні і численних уболівальників.

— Проведення «Євро-2012» обов’язково позначиться на розвитку міста, — впевнений І. Сапожко. — Ми вже підготували свої пропозиції і надіслали їх до Київської облдержадміністрації. Акцент зробили на розвиток транспортного сполучення, будівництво і реконструкцію готелів, житла і спортивних споруд.

Добрі дороги і розумні люди. І таке трапляється...

Переваги «пристоличного» регіону дають можливість користуватися найрозвинутішою транспортною інфраструктурою в Україні. Це й автомагістраль державного значення Київ—Чернігів, і міжнародний аеропорт «Бориспіль». Магістральні шосейні й залізничні дороги мають вихід до Києва, Борисполя, Чернігова, Ніжина, індустріальних центрів України і близького зарубіжжя. «Незважаючи на це, — зазначив співрозмовник, — проблема доріг у нас стоїть досить гостро. Наприклад, є велика окружна дорога, але, на жаль, автомашини їздять транзитом через місто. Генеральним планом передбачено будівництво ще двох об’їзних шляхів з іншого боку Броварів. Там будуватимуть 4-й і 5-й житлові мікрорайони. Тобто і в самому місті є досить проблем з дорогами. За останні два роки на їх ремонт уже витрачено близько 30 мільйонів гривень. Заплановано повністю реконструювати вулицю Київську, вже здана в експлуатацію її перша черга. Для будівництва доріг треба розв’язати й проблему водовідведення, тому що поверхневі води у нас досить високо. Підхід депутатського корпусу до вирішення питань ґрунтовний: коли будуються або ремонтуються дороги — замінюються й мережі тепло-, газо-, водопостачання тощо, щоб на майбутнє попередити їх можливий прорив».

У центрі уваги

— Головну увагу ми звертаємо на будівництво нового житла, — зазначає І. Сапожко.— За 9 місяців 2008 року введено в дію п’ять багатоквартирних будинків та гуртожиток, завершується будівництво ще трьох житлових будинків. За цей період прийнято в експлуатацію 33 приватні будинки, побудовано й реконструйовано близько десятка торговельно-розважальних закладів. Лише житла введено в дію майже 71 тисяча квадратних метрів, що в 2,4 разу більше, ніж за відповідний період минулого року. Звичайно, реалізація цих та інших планів можлива насамперед завдяки надходженням до міського бюджету та інвестиційним проектам. За останні роки ми змогли збільшити міський бюджет майже вдвічі. Якщо в 2006-му він становив 110 мільйонів гривень, то вже наступного року — 140 мільйонів гривень. Щоправда, на сьогодні ми трохи недовиконуємо бюджет: передбачалось проведення аукціонів з продажу земельних ділянок, але плани не були реалізовані. 84 відсотки бюджетних надходжень місто отримує завдяки діяльності малих і середніх підприємств.

Влада і бізнес

— Тож у нас є спеціальна програма підтримки підприємництва, включаючи фінансову підтримку тих бізнесменів, які надають найкращі пропозиції для розвитку своєї діяльності, — продовжує І. Сапожко. — На жаль, в державі створена така система, коли підприємці повинні долати численні бюрократичні перепони, що офіціально звуться отриманням дозволу чи погодженням. До речі, 15 жовтня внабрав чинності закон про зміни до деяких законодавчих актів, що, на нашу думку, помітно збільшить темпи розвитку підприємництва, число інвестицій. До речі, за 9 місяців цього року було реалізовано 60 інвестиційних проектів загальною вартістю понад 81 мільйон доларів. Стабільний економічний клімат у місті сприяє приходу іноземних інвесторів в Бровари.

Інвестиції допоможуть. А держава?

Станом на середину 2008 року в Броварах зареєстровано 80 спільних підприємств та 48 підприємств із 100-відсотковими іноземними інвестиціями. Деякі з них вже зацікавились проектами, пов’язаними з підготовкою до чемпіонату Європи з футболу, зокрема, будівництвом нових сучасних готелів, розважальних закладів, реконструкцією парків і скверів міста, спортивних споруд. «Ми запланували спорудження спортивного комплексу на 5 тисяч глядачів, тренувальних майданчиків, реконструкцію плавальних басейнів тощо. Ми будемо готові прийняти не тільки гостей, а й учасників чемпіонату на європейському рівні, — підкреслив співрозмовник. — Добре було б, якби, зважаючи на масштабність і значення «Євро-2012» для України, нам надала допомогу і держава. Але кошти для нашого міста поки що не заплановані ані в державному, ані в обласному бюджетах».

Київська область.

Фото надано прес-службою Броварської міськради.