У наш час жорсткої конкуренції кожен виробник знає, наскільки важливо завоювати серце вибагливого споживача. А коли йдеться про харчове підприємство, тут доводиться «брати» ще й споживацький шлунок! Про це дбають у колективі агрофірми ім. Шевченка, що в Генічеському районі Херсонщини, і найперше — в її переробному підрозділі, більше відомому як харчосмакова фабрика.

Коли на початку 2000-го з редакційним завданням довелося побувати в Генічеську, тодішній голова райдержадміністрації Сергій Сіренко буквально на пальцях однієї руки перелічив підприємства, котрі тримають на плаву економіку району. Була серед них і харчосмакова фабрика. Смачні консервовані фрукти та овочі від щирого серця молодий директор В’ячеслав Сидоренко передав тоді як призи для читачів нашої газети. Тож нині до одного з провідних та бюджетонаповнюючих, як тепер прийнято класифікувати, підприємств міста разом з редактором «районки» Валентиною Мячиною завітали як давні знайомі.

— Заходьте, заходьте, — усміхається люб’язно все той само В’ячеслав Сидоренко, — публікацію в «Голосі України» зберігаю й досі! Багато дзвінків отримали ми тоді, люди цікавилися продукцією підприємства, дякували за чудові смакові якості та прийнятні ціни.

Нині на виставкових полицях в кабінеті директора — зразки консервованої томатної пасти. Яскраві помідори на вишуканих етикетках, здається, самі промовляють назву торгової марки, зменшено-пестливе: «Генічаночка».

Щоб споживач знав, що виросли помідори у чудовому сонячному краї, на приазовських ланах Генічеського району, — пояснює В’ячеслав Віталійович.

Чому саме томатна паста? Вивчали споживацький смак, тож зупинилися на тому, що має найбільший попит. Використовуючи новітні технології, тримаючи руку на пульсі сучасності, колектив упевнено долає підводні камені в морі ринкової економіки. На фабриці функціонують три основні цехи: консервний, олійний та квасовий. Так, улітку цей популярний в народі напій знаходить свого спраглого споживача у переповненому відпочивальниками південному Генічеську. Виробничі потужності фабрики обладнано сучасними технологічними лініями, що дають можливість, не гаючись, брати овочі в переробку. А привозять їх з ланів Генічеського, Новотроїцького районів і навіть з Мелітопольського сусідньої Запорізької області. Цілорічно на підприємстві трудяться 70—80 осіб, влітку є робота для сезонних працівників. Але навіть у такому населеному місті, як Генічеськ, відчувається дефіцит робочих рук, каже В’ячеслав Сидоренко. Скаржаться на їх нестачу й ті, хто привозить зібрану городину на переробку: нікому помідори збирати! Щодо виробничих секретів, котрі, певне, існують на кожному підприємстві, директор лише усміхається. Секрет, каже, один: свіжі, якісні томати, жодних консервантів, щире серце й чисті руки — в тому сенсі, що вся діяльність одного із найстаріших підприємств міста прозора й офіційна. «Цьогоріч виплатили вже понад мільйон гривень зарплати своїм робітникам, у нас давно врегульовані з місцевою владою питання оренди землі, що у багатьох підприємств ще тільки вирішуються», —зазначає В’ячеслав Віталійович. А заодно й просить наших законодавців взяти до уваги «енергетичне» питання: «Укладаємо угоди на ліміт зарані, але ж важко передбачити, яким буде сезон, який врожай достигне, а тоді виходить, коли змушені збільшити зазначені кубометри газу чи кіловати електроенергії, щоб переробити продукцію, то вже треба платити за значно вищими розцінками. Варто б враховувати, що сільське господарство — штука вельми непроста для якихось прогнозувань та передбачень, майже все залежить від примх погоди».

Поділився директор і перспективами. Вже до наступного відпочивального сезону всі, хто приїде до Генічеська, зможуть скуштувати новинку від «Генічаночки» — питну воду «Аква-люкс», збагачену озоном. Для цього фабрика замовила навіть спеціальну пляшку — свою, фірмову. Проект доволі затратний, потягне більш як на 15 мільйонів гривень, та й окупиться не раніше, ніж за кілька років, але йдеться про якісну воду, отже, й про якісне життя. Цех питної води буде оснащено за найостаннішими вимогами, з усіма належними сертифікатами якості, і, що теж вагомо, товар буде конкурентоспроможний у ціні. Як і решта продукції — олія та томатна паста, що йде в мережу магазинів у різні регіони: Харків, Донецьк, Крим, Кіровоград і навіть столиця охоча до виробів торгової марки «Генічаночка».

Херсон — Генічеськ.

На фото автора: директор ТОВ «Агрофірма ім. Шевченка» В’ячеслав Сидоренко.