Комітет Верховної Ради України з питань науки і освіти підтримав проект закону про Державний бюджет України на 2009 рік в частині фінансування науки і освіти та проект закону про Державну програму економічного і соціального розвитку України на 2009 рік, врахувавши висловлені народними депутатами пропозиції і зауваження.
У черговому засіданні комітету взяли участь представники МОНУ, міністерств фінансів, економіки, профспілок.
При обговоренні проекту закону про бюджет члени комітету висловили занепокоєність з приводу запланованого обмеження законодавчо встановлених трудових та соціально-економічних прав і гарантій працівникам освіти.
На засіданні називались цифри, які свідчать про те, що видатки, передбачені законопроектом, зменшено. Більш того, загальні обсяги видатків на наукову і науково-технічну діяльність досягли катастрофічно низького рівня — менше 0,8 відсотка ВВП. До 2005 року цей показник був завжди вищий одного відсотка.
Члени комітету дійшли висновку, що запропонований законопроект забезпечує лише функціонування галузей, а не їх розвиток.
Голова комітету Володимир Полохало наголосив, що в проекті закону не враховано рішення парламентаріїв із запровадження інновацій в економіку країни.
Комітет рекомендував Кабінету Міністрів доопрацювати структуру видатків у галузях науки і освіти, щоб забезпечити їх належне фінансування.
Обговорюючи проект закону про Державну програму економічного і соціального розвитку України на 2009 рік, Володимир Полохало зазначив, що
«така програма необхідна, але мають місце низка невідповідностей між нею і проектом закону про держбюджет, які слід усунути». Зокрема, він підкреслив, що у програмі «формулювання цілей та пріоритетів соціально-економічного розвитку є дуже абстрактним». На думку Полохала, таке формулювання, як «сприяння розвитку» тієї чи іншої галузі, варто було б уточнити конкретними механізмами реалізації. До того ж «механізми впровадження інновацій в економіку України вже розроблені Комітетом з питань науки і освіти, який провів відкриті слухання на цю тему та ухвалив відповідні рішення», — додав він.Учасники засідання констатували, що в проекті програми не передбачені проблеми розвитку вищої освіти.