Президент зобов’язаний оголосити проведення всеукраїнського референдуму за народною ініціативою, якщо його ініційовано з додержанням встановлених Конституцією та законами вимог щодо організації і порядку проведення референдумів. Про це йдеться в оприлюдненому вчора рішенні Конституційного Суду у справі щодо офіційного тлумачення положення п.6 ч.1 ст.106 Конституції України (справа про проголошення Президентом всеукраїнського референдуму за народною ініціативою). У рішенні сказано, що виключне право народу як носія суверенітету і єдиного джерела влади в Україні на здійснення свого волевиявлення через всеукраїнський референдум за народною ініціативою не може бути обмежене Президентом, який зобов’язаний оприлюднити ініціативу громадян України, визначену відповідно до Конституції та засвідчену в установленому порядку Центральною виборчою комісією, проголосивши проведення всеукраїнського референдуму за народною ініціативою.

Водночас КСУ припинив конституційне провадження в частині визначення строку проголошення Президентом всеукраїнського референдуму за народною ініціативою через непідвідомчість даного питання. Оскільки ані Конституція, ані закони України не встановлюють часових критеріїв щодо проголошення всеукраїнського референдуму за народною ініціативою.

А вже на сьогодні у КС заплановано розгляд справи щодо офіційного тлумачення положень закону «Про Кабінет Міністрів України» та Бюджетного кодексу. А саме: чи можна розуміти зазначені положення Закону і Кодексу так, що єдиним суб’єктом законодавчої ініціативи щодо внесення змін до закону про Державний бюджет України є Кабінет Міністрів України, та чи може Президент та/або народний депутат України подавати до Верховної Ради законопроект про внесення змін до закону про Державний бюджет України.