Коли здоровий та міцний чоловік з вищою освітою не здатен утримувати свою родину, коли він не може дивитись в очі своїх синів, коли... Тоді і народжуються запитання «Чому?..»

Освітянин, котрий інтенсивно провів урок, випиваючи після нього склянку кави з бутербродом, по суті, «з’їдає» весь свій заробіток. Ставка вчителя не дорівнює середній зарплатні в промисловості, а становить менше її половини. Чому?

Не будучи прибічником ідеї підвищення податків на малий бізнес, вчитель не розуміє, чому його подвижницька діяльність обкладена податком набагато більшим, ніж прагматична діяльність підприємця.

Чому суспільство не знає посадові обов’язки учителя? Кому вигідні стереотипи про «високу» зарплату викладачів, про їхнє «постійне підвищення» кваліфікації. Тим часом він не має законної годинної перерви на обід і повністю задіяний на канікулах тощо.

Чому здебільшого пишеться тільки про проблему зовнішнього тестування, яка не є першочерговою в освіті? А проблеми дошкільної освіти, комп’ютеризації навчальних закладів?

Чому немає єдиної національної програми в галузі освіти, єдиного центру уніфікації підручників?

Сьогодні вчитель чомусь не є державним службовцем України. Він їй не служить?

Чому виховна функція педагога підмінена так званим класним керівництвом зі сміхотворною платнею 160—170 гривень на місяць? Кому вигідно підтримувати міф, «що нам нібито платять, а ми нібито працюємо»?

Методична робота вчителя нині вважається формою проведення його вільного часу і не відшкодовується державою. Чому?

Чому за умов сучасних світових цін відповідно випереджально не підвищується заробітна плата працівникам освіти? Профспілки, ау-у.

Від державних мужів ми не відчуваємо підтримки науковців та освітян щодо роздмухування політичних пристрастей та суперечностей. Чому?

Надайте відповідь, шановні можновладці, чи потрібен учитель Україні?

Олег ОФАТЕНКО, викладач вищої категорії.

Нова Каховка Херсонської області.