Валерій БАРАНОВ (Блок Литвина):

— Я давно звик до того, що якщо в Україні є якась логічна послідовність подій, то все буде навпаки. Перед появою указу всі розуміли: краще об’єднуватися і працювати. Але я був упевнений, що логіка не діє й ніякого об’єднання не відбудеться. Провина того — це партійна система виборів, що породила партійних вождів. Нині між собою воюють три лідери, а вся країна за цим неподобством спостерігає. Помаранчева команда, маючи пост Президента, прем’єра і глави парламенту, за кілька років продемонструвала повну неспроможність об’єднувати суспільство й творити. Це головний підсумок. А як результат — указ Президента про розпуск Верховної Ради. Абсолютно незрозуміло, коли вибори, за чий рахунок і чому? У мене відчуття відсутності розсудливості у центральної влади. Театр абсурду продовжує діяти...

Олександр Єфремов (Партія регіонів):

— Якщо парламент зможе ухвалити рішення стосовно виділення коштів із держбюджету на вибори та змін до виборчого законодавства, то ніщо не заважає провести вибори і зібратися в новому складі Верховної Ради. Ухвалити держбюджет-2009 уже фактично неможливо, бо, як правило, парламент приймає бюджет коаліційною більшістю і саме вона несе за нього відповідальність. Ураховуючи те, що помаранчева коаліція розвалилася і відновитися не зможе, а нова коаліція поки що не проглядається, незрозуміло, хто братиме відповідальність за новий бюджет. Звісно, країна потрапляє в дуже складну ситуацію, ми фактично ввійдемо у новий рік без бюджету, і новій коаліційній більшості у новій Верховній Раді за дуже короткий час доведеться напрацювати його.

Роман Забзалюк (БЮТ):

— Віктор Ющенко кинув виклик усьому народові України, розваливши спочатку демократичну коаліцію, а тепер ініціюючи перевибори.

Очевидно, цьому парламенту ще доведеться розглядати відповідні зміни до законів, зокрема виборчого. Нам дуже не хотілося б, щоб президентська команда використала недосконалість виборчого законодавства. Адже територіальні виборчі комісії мають формуватися і коаліцією, і опозицією. Таких суб’єктів сьогодні немає, тож закладено прецедент визнання дочасних виборів недійсними.

Розпуск парламенту негативно позначиться і на економічній ситуації в державі загалом. Нині, коли вирують криза, інфляція, навпаки потрібно консолідуватися політикам і не давати можливості втягувати країну у виборчі перегони. Сьогодні потрібна дієва робота парламенту, уряду і Президента.

Ксенія Ляпіна («НУ—НС»):

Нові парламентські вибори проводитимуть за тією ж системою закритих партійних списків. Це дає підстави вважати, що болото в українській політиці не закінчиться, і прогнозувати, що наступний парламент не буде легким і простим. Бо за такої виборчої системи продовжуватиме існувати клубний принцип — коли декілька лідерів формують клуб своїх фанів і називають це політичною партією.

Указ Президента про розпуск Верховної Ради оприлюднено на офіційному сайті глави держави, але ще не відбулося його офіційного опублікування, як це передбачає Конституція. Між оприлюдненням волі Президента і офіційним опублікуванням указу є певно один день. І цей день Верховна Рада повноважна й може внести зміни до законодавства. Максимально, що можна реально зробити, — це внести рядок у закон про держбюджет-2008 щодо фінансування виборчих комісій. Це не такі й великі кошти — близько 400 млн. гривень. Це зробити легко, якщо є політична воля. Знайти за один день узгоджений варіант змін до виборчого законодавства нереально. Однак і за чинним законом провести вибори можна.

Алла Александровська (КПУ):

— Те, що сьогодні відбувається у країні, — це наслідок прислужування Президента американцям. Зростають фінансова криза, курс долара. Про що це говорить? Ввозиться товар на один долар, папірець, який у світі не забезпечений ніякими активами та матеріальними цінностями, а ми віддаємо в обмін товару, виробленого в Україні, на 6 гривень. У такий спосіб вимивається праця і багатство наших людей. За рахунок цього міжнародні фінансові структури намагаються наповнити долар змістом. І замість того, щоб поставити заслін відпливу капіталу, ми будемо проводити чергові вибори.

Комуністи завжди критикували Конституцію 1996 року і зазначали багато суперечностей у ній. Сьогодні це й спостерігаємо: Конституція каже, що повноваження народних депутатів припиняються у день прийняття присяги новообраними депутатами. А повноваження парламенту фактично припиняються з указу Президента про розпуск Верховної Ради. Тобто парламент юридично недієздатний. Але така само ситуація була і торік, і тоді Віктор Ющенко зупинив на один день свій указ про розпуск парламенту, щоб змусити парламент прийняти рішення, які йому були потрібні. Але це нонсенс: не можна маніпулювати вищим законодавчим органом держави.