Йдучи назустріч селянам, сєверодонецький
«Азот» знижує ціни на мінеральні добриваКолектив ЗАТ Сєверодонецьке об’єднання
«Азот» — давній і надійний партнер сільських трудівників. Він намагається максимально враховувати їхні побажання під час виробництва своєї основної продукції — мінеральних добрив. Про те, як «Азот» будує свої відносини з селянами, розповідається в інтерв’ю з головою правління ЗАТ Валентином Казаковим.— Скажіть, будь ласка, Валентине Васильовичу, що сьогодні може запропонувати селу сєверодонецький
«Азот»?—
Основними видами мінеральних добрив, які ми випускаємо, традиційно залишаються карбамід і аміачна селітра, що постачаються споживачам як насипом, так і в поліетиленових чи поліпропіленових мішках. Незабаром амселітру і карбамід упаковуватимемо й у так звані біг-беги, що мають особливий попит.Природно, забезпечується відмінна якість продукції. Свідчення тому — успішна реалізація
«азотівських» добрив не тільки на внутрішньому, а й на зовнішньому ринку. Недавно сєверодонецька амселітра вийшла у фінал конкурсу «100 найкращих товарів України». Цьому сприяли висока професійна майстерність «азотівців», цілеспрямоване, основане на наукових рекомендаціях, удосконалення технологічних процесів, модернізація виробництва.Хіміки намагаються знаходити кошти для цього за рахунок внутрішніх резервів: упровадження винаходів і раціоналізаторських пропозицій, енергозбережних технологій. Водночас різке підвищення ціни на основну сировину — природний газ — знижує можливості для гнучкої цінової політики, що враховує ринкову кон’юнктуру, інтереси як виробників, так і споживачів.
Вирішенню цієї проблеми покликаний був сприяти законопроект про підтримку вітчизняних виробників мінеральних добрив, що його подав Верховній Раді минулого скликання керівник
«азотівців» Олексій Петрович Кунченко. Однак з відомих причин його встигли прийняти тільки в першому читанні. Треба сподіватися, парламент ще повернеться до нього.— Як відомо, відносини промисловості й села тільки тоді ефективні, коли ґрунтуються на законодавчій базі й регулюються ринком.
— Так, різні методи
«ручного керування», диктату державних відомств тощо не дадуть сподіваного результату. Не можна, скажімо, гармонізувати відносини продавців і покупців необґрунтованим застосуванням антимонопольних заходів там, де ніяких монополій немає. Приміром, ту саму амселітру в Україні реалізують кілька вітчизняних підприємств і низка імпортерів.Зрозуміло, хотілося б, щоб українські виробники могли успішно конкурувати з тими зарубіжними постачальниками, що випускають добрива з набагато дешевшої сировини. Тож коли вже наша держава ввела деякі антидемпінгові заходи, то повинна залишатися тут послідовною. А сподіватися на всілякі меморандуми, укладувані з ініціативи держави селянами та хіміками, навряд чи варто. Вони нерідко залишаються на папері, тому що враховують лише поточні реалії. А ті швидко змінюються.
— Чи вплине, і як саме, на роботу підприємства вступ України до СОТ?
— Сєверодонецький
«Азот», як і належить у зв’язку зі вступом нашої країни до цієї міжнародної організації, орієнтується на вимоги моменту, власний потенціал, можливості та потреби ділових партнерів. От зараз сільські трудівники закладають основу врожаю 2009 року. Їх необхідно максимально забезпечувати добривами для підживлення озимих культур, а потім і весняних посівів, поки для цього є кошти. Тим більше політична ситуація така, що невідомо, коли буде прийнято бюджет наступного року, а значить — яку підтримку одержать селяни.Хоч як там є,
«Азот» завжди закликав аграріїв купувати добрива цілорічно. Ми готові це стимулювати. Однак улітку даються взнаки сезонні коливання внутрішнього попиту, і ми переорієнтовуємося на експортні поставки зі світовими цінами. А вони впливають на внутрішні.Однак сьогодні є умови, щоб продавати українським споживачам селітру дешевше, ніж установлено нашими прейскурантами. Ми вже двічі за останній місяць знижували ціну на сотні гривень за тонну. А оптовим покупцям, які беруть більше тисячі тонн мінеральних добрив, завжди пропонуємо особливі ціни. Наше великотоннажне виробництво дає змогу при таких замовленнях робити дуже вигідні знижки для селян. Вони вже діють.
На жовтень
«Азот» планує чергове зниження цін на аміачну селітру та карбамід. Ціни залежатимуть від попиту на внутрішньому ринку і цінової кон’юнктури на зовнішньому.Знизивши ціни на свою продукцію, сєверодонецькі
«азотівці» оживлять ринок, наростять обсяги продажів і покажуть приклад своїм конкурентам.Конкретні цифри, їх оновлення, контактну інформацію легко довідатися на інтернет-сайті підприємства: www.azot.lg.ua
А зараз мова йде про тенденцію, про правильне розуміння сучасної ринкової економіки і своєї відповідальності за справи в агропромисловому комплексі. Без їх поліпшення не зняти ціновий тягар з населення. Сєверодонецькі
«азотівці», знизивши ціни, оживлять ринок, наростять обсяги продажів, та й конкурентам приклад покажуть. У підсумку виграють усі, аж до звичайного покупця продуктів.Треба тільки виходити зі, здавалося б, замкнутого кола всім разом. Тоді й середньостатистичний продуктовий кошик, нарешті, не буде розорливий.
«Азотівці» йдуть назустріч усім споживачам і закономірно розраховують на плідне співробітництво.Семен ПЕРЦОВСЬКИЙ, член Національної спілки журналістів України.
На знімку: Валентин Казаков
.Фото надане ЗАТ
«Сєверодонецьке об’єднання «Азот».