Ми продовжуємо досліджувати, наскільки чесними та відкритими є банки та чи подають вони достовірну інформацію на своїх сайтах. Сьогодні розглянемо, наскільки чесним зі своїми клієнтами є ПриватБанк.
Перше враження — оманливе
Як ми й очікували, на перший погляд усе чудово. Перша сторінка (на знімку) включає величезний перелік послуг, які надає банк, та ще й існує навігатор за розділами, що дає можливість одразу знайти потрібну послугу.
Але перш ніж аналізувати обсяги інформації щодо цих послуг, пропонуємо спочатку дізнатися, як ПриватБанк виконує свій обов’язок стосовно оприлюднення звітів про свою діяльність. Ми ж повинні знати про фінансове «здоров’я» обраного нами банку. Можемо сказати, що звіти на сайті таки є. Але, як то кажуть, є й одне «але». Щоб із ними ознайомитися, потрібно «погортати» як мінімум сторінки чотири-п’ять. Тому не дуже зрозуміло: якщо ви поважаєте своїх клієнтів, а вони мають намір на довгі роки довірити вам свої статки, то навіщо ці лабіринти з інтернет-сторінок. Ми ще раз наголошуємо: ця інформація не є «другорядною» і публікувати її за залишковим принципом неприпустимо!
Доступ обмежено
Ну добре, зі звітами все зрозуміло. Можемо припустити ситуацію, що ви знайшли їх на сайті, ви задоволені ліквідністю, резервами, фондами банку. Тепер ви готові з цим банком пов’язати своє життя і взяти кредит на авто чи нерухомість або покласти на депозит свої гроші.
Для прийняття свідомого рішення передусім варто ознайомитися з проектом договору. Редакція спробувала розібратися, на-
скільки це складно зробити в ПриватБанку. Зателефонували до одного з відділень, там нас обрадували: щоб ознайомитися з умовами кредитного договору, не потрібно нікуди йти, проекти договорів розміщено на сайті. Ми повернулися за комп’ютер та спробували знайти обіцяні документи. Двадцять хвилин пошуку і жодного результату. Знову зателефонували до відділення. З’ясувалося, щоб знайти договори, потрібно перейти за посиланням, яке розміщено в кутку екрана. Посилання таке маленьке, що відшукати його дуже складно. Пропонуємо читачам спробувати самим. Переконані, це буде непросто. До речі, в самому розділі «Кредити», проектів договорів немає. Хоча це було б логічним, і за таких умов користувач без проблем знаходив би потрібну інформацію.
У розділі «Кредити» банк пропонує кредити на авто, іпотеку, а також, оформити «кредитку». А що далі ми можемо дізнатися про ці кредити? Ну щодо кредитки, то тут «суперумови»: її можна оформити в будь-якому відділені, потрібен тільки паспорт, 55 днів безплатного користування — і це вся інформація! А де ж хоча б слово про те, що буде через 55 днів, якщо ви не встигли повернути кошти? Але про це чомусь на сайті не кажуть. Про таке можна дізнатися, лише звернувшись до одного з відділень. Тобто ви ще не вирішили, погодитеся на оформлення «кредитки» чи ні, а вас уже змушують кудись їхати лише для того, щоб отримати потрібну інформацію.
Позичай «кота в мішку»
Історія з іпотекою і кредитом на авто взагалі не дуже зрозуміла. Як нам стало відомо з офіційного сайту, імперія «ПриватБанк» має окремий власний сайт «planetavto.com.ua», де ви можете вибрати для себе автомобіль чи квартиру. Але й тут жодної інформації про умови. Тільки орієнтовна процентна ставка «від 18% річних». Вибачте, але хіба це відкритість інформації? Ну ще декілька пунктів щодо відсутності прихованих комісій та й по всьому. А потім, як завжди, безмежна кількість документів і довідок. До речі, на сайті привертає увагу інформація про широкий вибір конфіскованої нерухомості. Висновки робіть самі. Одні позичальники покористувалися, кредит не повернули, нерухомості позбулися. Тепер нехай інші покористуються.
Подвійні підходи
А тепер перейдемо до депозитів. Ну, звичайно, нічого іншого ми й не очікували. Не встигнете ви зробити один клік і перед вами відкривається цілий світ пропозицій, прописано всі процентні ставки та навіть розкрито умови.
Виходить, коли захоче, банк може бути і відкритим, і зручним для клієнтів.
Отже, висновки на-прошуються самі. Якщо банк зацікавлений у грошах клієнта, то, будь ласка, — вся інформація: і договір, і ставки, і умови. А от щодо інформації з кредитування, то «від 18% річних» — і все! То, може, це не зовсім відкрито і чесно.
ВИСНОВКИ
Офіційний сайт ПриватБанку, безумовно, має низку позитивів:
— сайт добре структурований і доволі зрозумілий для користувача;
— є звіти і навіть проекти договорів, що приємно відрізняє цей банк від інших.
Однак, є і негативи:
— як звіти, так і проекти договорів дуже складно знайти;
— мало інформації в доступній формі про умови надання послуг. На сайті складно знайти навіть розмір процентних ставок за користування кредитом.