Якщо раніше лідером фальсифікації молочної продукції було вершкове масло, то тепер на перше місце за порушеннями вийшло згущене молоко.

З 1 листопада 2008 року набуде чинності новий держстандарт для харчових продуктів. Він зобов’язує виробників зазначати на упаковці справжню назву товару.

Тепер, повідомляє «АПК-Інформ», якщо у вершковому маслі присутні домішки рослинної олії, виробник має вказати на ньому: спред. За стандартом, напис має бути виконано однаковими літерами з власною назвою продукту. Також він має контрастувати з кольором упаковки.

Нові вимоги до упаковки спричинені передусім маніпуляціями з вмістом масломолочної продукції. Як показали перевірки Держспоживстандарту, для її виготовлення часто замість молочних жирів використовують рослинні.

«Інформація про склад продукції не завжди містить дані про кількість таких добавок або її наносять дрібним шрифтом, що не дає змоги покупцеві зробити усвідомлений вибір», — повідомила глава Держспоживстандарту Лариса Лосюк.

Якщо раніше лідером фальсифікації було вершкове масло, то тепер на першому місці за порушеннями — згущене молоко. Інспекції показали, що 60 відсотків виробленого в Україні згущеного молока — неякісне. Вміст рослинних жирів у ньому досяг 80—90 відсотків від загальної кількості жирів. Хоча за ГОСТом у ласощах не має бути рослинних домішок взагалі.

«Виробники заміняють молочний жир пальмовою або кокосовою олією, молочний білок — сироваткою. Економічна ефективність таких операцій — близько однієї гривні на банці. У середньому наші підприємства виготовляють майже 2,5 мільйона банок згущеного молока на місяць», — пояснила перший заступник голови Держспоживстандарту Ірина Кравченко.

Отже, додатковий заробіток на підробленому згущеному молоці щомісяця становить близько 2,5 мільйона гривень.

Фото Віктора МЕДИНСЬКОГО (з архіву «Голосу України»).