Якщо раніше лідером фальсифікації молочної продукції було вершкове масло, то тепер на перше місце за порушеннями вийшло згущене молоко.
З 1 листопада 2008 року набуде чинності новий держстандарт для харчових продуктів. Він зобов’язує виробників зазначати на упаковці справжню назву товару.
Тепер, повідомляє
«АПК-Інформ», якщо у вершковому маслі присутні домішки рослинної олії, виробник має вказати на ньому: спред. За стандартом, напис має бути виконано однаковими літерами з власною назвою продукту. Також він має контрастувати з кольором упаковки.Нові вимоги до упаковки спричинені передусім маніпуляціями з вмістом масломолочної продукції. Як показали перевірки Держспоживстандарту, для її виготовлення часто замість молочних жирів використовують рослинні.
«
Інформація про склад продукції не завжди містить дані про кількість таких добавок або її наносять дрібним шрифтом, що не дає змоги покупцеві зробити усвідомлений вибір», — повідомила глава Держспоживстандарту Лариса Лосюк.Якщо раніше лідером фальсифікації було вершкове масло, то тепер на першому місці за порушеннями — згущене молоко. Інспекції показали, що 60 відсотків виробленого в Україні згущеного молока — неякісне. Вміст рослинних жирів у ньому досяг 80—90 відсотків від загальної кількості жирів. Хоча за ГОСТом у ласощах не має бути рослинних домішок взагалі.
«
Виробники заміняють молочний жир пальмовою або кокосовою олією, молочний білок — сироваткою. Економічна ефективність таких операцій — близько однієї гривні на банці. У середньому наші підприємства виготовляють майже 2,5 мільйона банок згущеного молока на місяць», — пояснила перший заступник голови Держспоживстандарту Ірина Кравченко.Отже, додатковий заробіток на підробленому згущеному молоці щомісяця становить близько 2,5 мільйона гривень.
Фото Віктора МЕДИНСЬКОГО (з архіву
«Голосу України»).