Базисом якісної освіти є достатнє і доступне методичне забезпечення діяльності навчальних закладів усіх рівнів, спрямоване на вдосконалення професійної компетентності педагогічних працівників, яких у країні понад 700 тисяч. Керівництво навчально-методичним процесом — компетенція Міністерства освіти і науки, яке фінансується за окремою бюджетною програмою
«Методичне забезпечення діяльності навчальних закладів».Колегія Рахункової палати розглянула результати аудита ефективності використання коштів, виділених за цією програмою. Установлено, що МОН та його провідна установа у сфері методичного забезпечення — Інститут інноваційних технологій і змісту освіти володіють інформацією про 3819 методик, які у 2006—2007 роках схвалено і рекомендовано для використання. Однак за цей період видано лише 76 найменувань літератури. Водночас централізований облік напрацьованих методик не створено. Міністерством не координується процес методичного забезпечення, у тому числі переходу загальноосвітніх закладів на 12-річний термін навчання.
Створено непрозору систему формування завдань та планування видатків держбюджету на забезпечення діяльності навчальних закладів. Як наслідок, у 2006—2007 роках кошти використовувалися неефективно, з порушеннями чинного законодавства та не відповідно до затверджених напрямів. Наявні ресурси розпорошувалися і витрачалися, крім методичної діяльності, на потреби міністерства.
До згаданої бюджетної програми віднесено і фінансування видатків на виробничу практику студентів льотних і судноплавних спеціальностей. Вона належним чином не забезпечувалася. Кошти на підтримання робочого стану суден, у тому числі унікальних, не виділялися, і вони використовуються лише як наочне приладдя. А нефінансування льотної виробничої практики має ще гірший підсумок: майже 70 відсотків випускників, які закінчили курс теоретичного навчання, але не пройшли обов’язкову льотну практику, не отримують посвідчення пілота, отже, права на роботу за професією (читайте матеріал Івана Ілляша
«На мітлі до Болоньї», «Голос України» за 25.04.08. — Ред.). Зазначене не завадило міністерству понад 1,7 мільйона гривень спрямувати на потреби, що не належать до методичного забезпечення.Загалом недосконале і з порушенням чинного законодавства планування видатків за цим напрямом призвело до використання коштів загального фонду державного бюджету на суму 10,9 мільйона гривень.
Про результати аудита Колегія Рахункової палати поінформувала Верховну Раду та Кабінет Міністрів України. Звіт надіслано Міністерству освіти і науки для вжиття заходів.
Прес-служба Рахункової палати.