Наприкінці травня, а потім ще й у кінці червня було повністю скасовано рух електричок за маршрутом Чернігів—Йолча. Раніше вони ввечері та вранці везли пасажирів з України в Білорусь і навпаки. Головна причина болючого для людей рішення — економічна недоцільність курсування потягів на білоруську територію. Проти цього аргументу, здавалося б, важко знайти якийсь контраргумент. Але... водночас є свої нюанси.
Станція Йолча своєрідна, вона розташовується за 5 кілометрів від білорусо-українського кордону, на залізничній колії, якою прямують електрички зі Славутича на Чорнобильську АЕС. Після Дніпра вони повинні проїхати 20 кілометрів по білоруській території, яка, як люди кажуть,
«апендиксом» зайшла в Україну. Тут є села, живуть люди. Багато тамтешніх білорусів нині проживають у Чернігові, Славутичі, бо отримали там квартири після аварії на атомній електростанції. «Робітничі» електрички пролітають білоруську станцію Йолча без зупинок, щоб не затягувати митний, прикордонний контроль, як це має бути під час перетину кордону.— Коли ж скасували електрички на Йолчу, ми немов стали відрізані від своєї малої батьківщини, — бідкається білорус Іван Даниленко, автор листа до
«Голосу України». — Там могили моїх батьків. Там родичі. У багатьох моїх знайомих залишилися у Брагинському районі старенькі батьки. Як їх провідати? Як допомогти? Крім того, з довколишніх сіл люди їздили на роботу до Славутича.«
Я по телефону часто спілкуюся зі своїми рідними, — читаємо у його листі, підписаному, до речі, 38 білорусами, — і вони мені кажуть, що люди вже двічі блокували електричку на переїзді станції Йолча, але поки що все безрезультатно».Із цим ми звернулися до Чернігівської облдержадміністрації, до керівництва Південно-Західної залізниці. На щастя, ситуація з підвезенням пасажирів до Йолчі там на контролі і, як нам повідомили, вирішується на користь людей.
— Щойно ми провели переговори з білоруською стороною, — сказав заступник начальника Південно-Західної залізниці—начальник галузевої пасажирської служби Олександр Толкачов. — Укладено угоду з Гомельським відділенням Білоруської залізниці про відновлення в середині серпня руху електропотягів до Йолчі чотири рази на тиждень.
У цих перемовинах узяли участь і представники Чернігівської облдержадміністрації. Начальник управління регіонального розвитку Тетяна Данилова, зокрема, повідомила:
— Цей маршрут — збитковий. Але оскільки він суспільно важливий, зачіпає інтереси багатьох громадян України та Білорусі, його вирішено відновити. Білоруська сторона до того ж узяла на себе зобов’язання частково компенсувати витрати українських залізничників. Нині після узгодження деяких організаційних питань стосовно митного, прикордонного контролю люди зможуть без труднощів переміщатися з Йолчі через білорусо-український кордон.
Що ж, приємно, що влада, Південно-Західна залізниця так результативно відреагували на справедливе звернення людей.
Чернігівська область.