Наприкінці травня, а потім ще й у кінці червня було повністю скасовано рух електричок за маршрутом Чернігів—Йолча. Раніше вони ввечері та вранці везли пасажирів з України в Білорусь і навпаки. Головна причина болючого для людей рішення — економічна недоцільність курсування потягів на білоруську територію. Проти цього аргументу, здавалося б, важко знайти якийсь контраргумент. Але... водночас є свої нюанси.

Станція Йолча своєрідна, вона розташовується за 5 кілометрів від білорусо-українського кордону, на залізничній колії, якою прямують електрички зі Славутича на Чорнобильську АЕС. Після Дніпра вони повинні проїхати 20 кілометрів по білоруській території, яка, як люди кажуть, «апендиксом» зайшла в Україну. Тут є села, живуть люди. Багато тамтешніх білорусів нині проживають у Чернігові, Славутичі, бо отримали там квартири після аварії на атомній електростанції. «Робітничі» електрички пролітають білоруську станцію Йолча без зупинок, щоб не затягувати митний, прикордонний контроль, як це має бути під час перетину кордону.

— Коли ж скасували електрички на Йолчу, ми немов стали відрізані від своєї малої батьківщини, — бідкається білорус Іван Даниленко, автор листа до «Голосу України». — Там могили моїх батьків. Там родичі. У багатьох моїх знайомих залишилися у Брагинському районі старенькі батьки. Як їх провідати? Як допомогти? Крім того, з довколишніх сіл люди їздили на роботу до Славутича.

«Я по телефону часто спілкуюся зі своїми рідними, — читаємо у його листі, підписаному, до речі, 38 білорусами, — і вони мені кажуть, що люди вже двічі блокували електричку на переїзді станції Йолча, але поки що все безрезультатно».

Із цим ми звернулися до Чернігівської облдержадміністрації, до керівництва Південно-Західної залізниці. На щастя, ситуація з підвезенням пасажирів до Йолчі там на контролі і, як нам повідомили, вирішується на користь людей.

— Щойно ми провели переговори з білоруською стороною, — сказав заступник начальника Південно-Західної залізниці—начальник галузевої пасажирської служби Олександр Толкачов. — Укладено угоду з Гомельським відділенням Білоруської залізниці про відновлення в середині серпня руху електропотягів до Йолчі чотири рази на тиждень.

У цих перемовинах узяли участь і представники Чернігівської облдержадміністрації. Начальник управління регіонального розвитку Тетяна Данилова, зокрема, повідомила:

— Цей маршрут — збитковий. Але оскільки він суспільно важливий, зачіпає інтереси багатьох громадян України та Білорусі, його вирішено відновити. Білоруська сторона до того ж узяла на себе зобов’язання частково компенсувати витрати українських залізничників. Нині після узгодження деяких організаційних питань стосовно митного, прикордонного контролю люди зможуть без труднощів переміщатися з Йолчі через білорусо-український кордон.

Що ж, приємно, що влада, Південно-Західна залізниця так результативно відреагували на справедливе звернення людей.

Чернігівська область.