Так і не вдалося поки що організувати польоти з відновленого Вінницького аеропорту. У його ремонт з обласного бюджету вкладено приблизно п’ять мільйонів гривень. Відновлювальні роботи проведено у рекордно короткі терміни. Протягом чотирьох місяців не лише створено необхідну структуру. За цей час отримано дозволи на внутрішні й міжнародні перевезення пасажирів та вантажів, облаштовано міжнародний пункт пропуску. Дирекція аеропорту заперечує факт відсутності бажаючих скористатися послугами відновленого аеропорту.

— Проблема не в тому, що нема пасажирів, — стверджує заступник директора аеропорту Віктор Гуменчук. — Нам ледь не кожен день телефонують і запитують, коли почнуться польоти. В даний час не вистачає літаків. Якщо ще декілька років тому сталеві «птахи» сиділи на аеродромах, то тепер усі вони в небі.

Вартість квитка до Сімферополя, яку декларувала авіакомпанія, немала — 600 гривень в один бік, але бажаючих платити такі гроші все одно вистачає. Річ у тім, що компанія не знайшла літака на такий рейс. Саме до Сімферополя планувався перший повітряний рейс із Вінниці.

— У нас було два варіанти польотів до Сімферополя — прямий рейс із Вінниці, а також київський з посадкою у Вінниці, — продовжує В. Гуменчук. — У першому випадку компанія, яка дала згоду працювати з нами, змінила свої плани. Другий варіант не вигідний для пасажирів: кому охота ускладнювати собі політ до Криму зайвою посадкою у Вінниці?

Тепер вінничани запропонували третій варіант — продовжити рейс Київ—Сімферополь. Тобто час стоянки у Сімферополі використати для польоту у Вінницю і назад. «Зараз нашу пропозицію вивчають у Києві», — каже Віктор Гуменчук.

Вінницький рабин Шауль детально знайомився з умовами, створеними для пасажирів у відновленому аеропорту Вінниці. У короткому інтерв’ю на летовищі кореспонденту «Голосу України» він повідомив, що прибув сюди на прохання єврейської громади за кордоном. Його мета — на власні очі побачити, чи готовий аеропорт приймати міжнародні рейси.

— Наприкінці вересня до Умані прибуде приблизно 20—25 тисяч брацлавських хасидів, — зазначив рабин. — Раніше вони обирали шлях через Одесу і Київ. Тепер я можу повідомити їм гарну новину, у них з’явилася можливість набагато скоротити шлях паломництва. Я особисто переконався, що Вінницький аеропорт може приймати літаки міжнародного класу, в тому числі й «Боїнги». З Вінниці шлях до Умані набагато коротший, ніж з Києва чи Одеси. Паломники приїздять не лише до Умані на могилу цадика Нахмана. Вінниця розташована в центрі поховань праведників. Їхні могили є також у Меджибожі Хмельницької області та Бердичеві на Житомирщині. Якщо раніше до Меджибожа треба було добиратися не менше п’яти годин, то з Вінниці це можна зробити приблизно за годину-півтори.

— Злітно-посадкова смуга розрахована на літаки такого класу, як «Боїнг», — каже В. Гуменчук. — Навіть тоді, коли аеропорт не працював, вона використовувалася військовими літаками. Однак «Боїнги» ми ще ніколи не приймали. Тому зараз проводимо ремонт «доріжки». Шістсот метрів уже відремонтовано. Загалом її довжина — 2,5 кілометра. До ремонту залучили фахівців із Києва. Все робиться за сучасними технологіями.

Відновлено лише одне крило аеровокзалу. У ньому зуміли створити всі умови для відправлення пасажирів у політ і прийняття їх після польоту. Центральний вхід залишається закритим. Пасажири заходитимуть у зал очікування і реєстрації з лівої сторони будівлі. Хол залу має 70 місць для сидіння. Праворуч біля входу — медичний пункт. Далі розташовані туалети. Окремо — для інвалідів на візках. Жодної такої вбиральні для інвалідів у Вінниці більше нема. До речі, вхід в аеропорт обладнаний пандусом, місцем для проїзду інвалідних візків. У кінці холу по праву руку — дві службові кімнати: одна для митників, інша для прикордонників. Ліворуч біля входу встановлено дві стійки для реєстрації пасажирів. Тут же електронне табло для інформації про рейси.

— Наступне приміщення називається операційний зал. Це точка прощання з проводжаючими, — усміхається співрозмовник, — в операційний зал мають право заходити лише пасажири.

Одразу коло входу — стійка митного контролю. Тут оформлятимуть митні декларації. Рентген-прилад для перевірки багажу придбали за кордоном і доставили в Україну. В операційному залі є кімната для контролю пасажирської безпеки. Ліворуч у кінці операційного залу багажне відділення. Навпроти нього дві кабіни для паспортного контролю, тобто одночасно два пасажири зможуть проходити такий контроль.

Далі пасажири переходять у так званий стерильний зал. «З цього залу пасажири нікуди не мають права виходити, крім як на летовище, до літака, — продовжує Віктор Гуменчук, — у них у паспортах проставлені штампи, і вони фактично вже перебувають за кордоном».

У цьому залі також 70 посадочних місць, тут є телефон-автомат, туалетні кімнати, а також кімната-ізолятор.

— На випадок, якщо комусь із пасажирів стане зле або хтось погано почуватиметься під час польоту, після приземлення його одразу зможе оглянути лікар і надати необхідну допомогу, — наголошує співрозмовник.

Вінницька область.

На знімку: такий вигляд має відновлений аеропорт у Вінниці.

Фото Сергія ТІМЕРБАЄВА.