До Верховної Ради України протягом першого півріччя 2008 року надійшло понад 46 тисяч пропозицій, заяв і скарг громадян

Це майже на 2 тис. більше, ніж за аналогічний період минулого року. Як зазначають у відділі звернень громадян апарату Верховної Ради України, активність дописувачів пояснюється насамперед інтенсивністю політичного та економічного життя держави та реакцією на нього з боку громадськості.

Комітети Верховної Ради за цей період розглянули близько 10 тис. звернень громадян, депутатські фракції — близько 5 тис. У структурних підрозділах апарату Верховної Ради України розглянуто 32 372 пропозиції, заяви і скарги громадян, з яких 30 379 опрацьовано у відділі з питань звернень громадян апарату Верховної Ради України.

Порівняно з аналогічним періодом минулого року майже втричі збільшилася кількість пропозицій, заяв і скарг громадян з питань державного будівництва, суверенітету, міждержавних і міжнаціональних відносин. Близько половини з них становлять листи з приводу приєднання України до Плану дій щодо членства в НАТО.

Зростає частка звернень громадян, у яких порушуються питання забезпечення законності та охорони правопорядку, конституційних прав і свобод громадян. Зокрема, в січні—червні 2007 року їхня кількість становила 28,6 % від загальної кількості звернень, розглянутих у парламенті, а у січні—червні 2008 року — 30,3 %.

Загалом у листах громадян, що надійшли до парламенту в першому півріччі 2008 року, порушено 50 772 питання. Як і раніше, більшість звернень — про проблеми забезпечення законності та охорони правопорядку (30,3%), соціального захисту та пенсійного забезпечення населення (15,2%), питання реформування економіки, ринкових відносин, підприємництва, приватизації, політики цін і податків (12,8%), житлово-комунального і шляхового господарства (6,6%), відгуки на події в країні та за кордоном, підсумки роботи Верховної Ради, Президента та Кабінету Міністрів, оцінка діяльності народних депутатів України, органів влади (6,3%).

Упродовж січня—червня 2008 року до парламенту надійшло 6508 звернень з приводу реформування економіки, ринкових відносин, підприємництва, приватизації, політики цін і податків. Це на 3623 звернення більше, ніж за аналогічний період минулого року.

Протягом першого півріччя поточного року до Верховної Ради надійшло 3397 заяв і скарг громадян з питань житлово-комунального і шляхового господарства. Кожне третє звернення з цього питання — скарги на неможливість отримати соціальне житло.

Аналіз звернень громадян, що надходили до Верховної Ради упродовж січня—червня 2008 року, засвідчив відчутне зменшення кількості звернень на соціальну тематику. За цей період до парламенту надійшло лише 7737 пропозицій, заяв і скарг громадян з питань соціального захисту та пенсійного забезпечення, що становило 15,2 % від загальної кількості звернень, розглянутих у Верховній Раді. У січні—червні 2007 року таких звернень отримано 11 504, або 24,1 %.

Пропозиції, заяви і скарги громадян розглядали згідно з чинним законодавством і надсилали для вирішення порушених у них питань до відповідних органів державної влади, місцевого самоврядування, прокуратури, суду та систематично аналізували. Звернення, що містять пропозиції з вдосконалення законодавства, вивчали в комітетах Верховної Ради України.

Згідно з відповідним розпорядженням Голови Верховної Ради України у приймальні Верховної Ради відбулися 33 особисті прийоми, на яких побували 322 відвідувачі з усіх регіонів України. Протягом січня—червня 2008 року працівниками відділу на особистому прийомі у приймальні Верховної Ради було прийнято 2187 відвідувачів.

Згідно з інформацією, наданою секретаріатами депутатських фракцій, з початку поточного року до народних депутатів, їхніх помічників-консультантів звернулися 186 249 виборців. Розглянуто більш як 70 тис. письмових звернень, проведено 20 407 особистих прийомів та 46 563 зустрічі з виборцями.

Інформаційне управління апарату Верховної Ради України.