Щодня 100 тисяч осіб, вирушаючи з Києва залізницею, приємно дивуються
Звідки така точність? Облік веде Південно-Західна залізниця, яка запевнила днями журналістів, що саме стільки пасажирів вирушають щодня в усі кінці світу з платформ Центрального і Південного столичних вокзалів. Ну, а гарний настрій цим людям, незважаючи на купу проблем, намагається забезпечити персонал дороги.
Щодо проблем, то вони відомі. Взяти хоча б зношеність вагонів. Вона досягла вже 70 відсотків, і це лихо фарбою не замастиш. Або кондиціонери. Два вагони на третій, як і колись, освіжаються зустрічним вітерцем у віконних кватирках. Загалом, прямуючи до моря, пасажири вже в дорозі можуть тренувати руки — обмахуватися газеткою! І нічого тут не поробиш: на заміну 80 списаним вагонам залізниця отримала лише 24 нових, а з 1297 вагонів, підготовлених до літніх перевезень, усього 485 обладнано системою кондиціювання повітря. Але нема лиха без щастя. Відволікаючи увагу пасажирів від своїх технічних проблем, залізничники взялися гарантувати повну відсутність (пардон!) тарганів і ретельний санітарний контроль перед відправленням кожного потяга. І це лише незначна частина приготованих для нас із вами позитивних емоцій.
«Цього року ми замінили 140 тисяч комплектів постільної білизни, більш як 20 тисяч матраців і 25 тисяч подушок», — розповів заступник начальника Південно-Західної залізниці, начальник галузевої пасажирської служби Олександр Толкачов. На літній період з Києва в «найгарячіших» напрямках — до Сімферополя, Севастополя, Керчі й Бердянська призначено 15 пар додаткових потягів. Два вагони із числа нових, що курсують уже в напрямку Євпаторії, спеціально обладнані для підйому інвалідних візків.«
Голос України» уже повідомляв номери телефонів в обласних центрах, за якими Міністерство транспорту і зв’язку радило людям з обмеженими фізичними можливостями замовляти квитки в такі вагони. Отож, поки відгуків наших читачів — позитивних або негативних — ми не отримали, віримо Південно-Західній залізниці на слово: заявлений комфорт має попит. А з комфорту наочного, створеного на вокзалі Київ-Пасажирський, цілком відповідально називаємо чисті й провітрені зали чекання, не обтяжені чергами квиткові каси, безліч експрес-кафе. На двох табло (Південний і Центральний вокзали) з п’ятихвилинною періодичністю транслюється таблиця наявності вільних місць. Інформація оновлюється кожні дві години. Приміром, 23 червня в поїздах кримського напрямку було 1459 вільних місць, а на 6 серпня пропонувалося 7760 таких місць.І ніякого ажіотажу з квитками й спекуляції, чого всі боялися після скасування іменного оформлення проїзних документів! Проте Володимир Толкачов, відповідаючи на запитання про
«секретну» зброю проти спекулянтів, визнав: повністю викорінити зло не вдається. Будь-яка людина має право без оформлення заявки придбати дев’ять квитків. А деякі турфірми почали зловживати довірою залізничників і перепродувати викуплені за заявками квитки на найбільш затребувані маршрути.Але все в руках пасажирів! Навіщо ж заохочувати перекупників, якщо тільки в Києві працюють в єдиній системі квиткового забезпечення майже дві сотні кас — на вокзалах, у спеціальних і пристосованих сервісних центрах у всіх районах столиці? Начальник Українського центру з обслуговування пасажирів на залізничному транспорті Ольга Левчун підтвердила зростаючу популярність попередніх замовлень, коли квитки лише за декілька годин доставляють додому або на підприємства. До того ж про будь-які порушення або претензії досить повідомити по телефонах довіри на центральному вокзалі. І такі сигнали вже стали причиною стягнень з конкретних касирів або відмови залізниці співробітничати з несумлінними турфірмами. Набагато складніше оштрафувати спекулянтів. Для цього потрібна заява до суду. І, як правило, пасажири не хочуть гаяти час і сили на такі
«розбірки». А дарма. Уявіть собі, на Південно-Західній залізниці буквально діє навіть приказка: «Хто платить, той і музику замовляє». Приміром, набридла вам у дорозі специфічна музика в стилі «шансон» — не полінуйтеся сказати про це за тим самим телефоном довіри, назвавши номер потяга і вагон. Власна студія звукозапису забезпечила всі поїзди цієї залізниці ліцензійними дисками, і тільки пасажири можуть вибирати те, що хотіли б слухати.Інша річ, що нерозбещені дорожнім сервісом наші люди все ще роблять круглі очі, коли довідуються про свої права на більш як 50 видів пропонованих їм послуг. Скажімо, слідом за вами в спеціальному вагоні може приїхати й ваш автомобіль (щоправда, поки що тільки в Дніпропетровськ і Сімферополь), а у вагоні-салоні (причіпляють до будь-якого потяга) монотонну поїздку вам перетворять на додатковий відпочинок. І хоча коштуватиме він для компанії з 8 чоловік недешево (20 тисяч гривень, якщо до Сімферополя), зате умови будуть царські! Прикро лише, що переплачуєш за скрип коліс розбитими рейками.
З огляду на такі ось прикрі незручності, більшість із нас усе ще не готові й 30 гривень
«викинути» за годину сидіння в м’якому кріслі прохолодного, шикарно обставленого залу сервісного центру вокзалу Київ-Пасажирський, де тобі й Інтернет, і кімнати для ділових зустрічей, і свіжі газети, і квиток без черги (якщо потрібен). Але одне те, що з початку літніх перевезень столичні каси обслужили вже на 20 тисяч пасажирів більше, ніж торік, вказує: залізниця на правильному шляху. Тільки турботою й увагою можна відкрити наші гаманці. І... дістати додаткові кошти на своє ж відновлення.