Єдина система моніторингу дозволить збалансувати попит і пропозицію

Комітет Верховної Ради з питань будівництва, містобудування і житлово-комунального господарства та регіональної політики рекомендує прийняти за основу проект закону про Єдину державну систему моніторингу виробництва, постачання, транспортування, споживання та оплати за паливно-енергетичні ресурси і комунальні послуги.
Законопроект (реєстр. № 3805, доопрацьований) спрямований на усунення дисбалансу енергетичних, фінансових та інформаційних потоків в енергетичному секторі та житлово-комунальному господарстві, створення умов для добросовісної конкуренції та забезпечення дієвого та прозорого контролю на державному рівні.
Проектом пропонується врегулювати правовідносини, пов’язані з впровадженням та функціонуванням Єдиної державної системи моніторингу виробництва, постачання, транспортування, споживання та оплати за паливно-енергетичні ресурси і комунальні послуги (ЄДСМ). Згідно із проектом «ЄДСМ — це багаторівневий територіально розподілений інтегрований комплекс уніфікованих організаційних, технічних, комунікаційних, інформаційних, програмних засобів і методів формування зведеного енергетичного балансу держави та його індикативних показників за єдиними стандартами».
Основні завдання ЄДСМ — забезпечення: фізичних та юридичних осіб об’єктивною і достовірною інформацією про обсяги видобування, виробництва, перетворення, транспортування, зберігання, постачання, споживання паливно-енергетичних ресурсів і комунальних послуг відповідно до законодавства; прозорих умов та правил функціонування ринку паливно-енергетичних ресурсів і комунальних послуг; формування економічно обґрунтованих цін і тарифів на паливно-енергетичні ресурси і комунальні послуги, а також оплати за них відповідно до фактично наданих обсягів та якісних характеристик; суб’єктів енергетичного аудита та менеджменту з енергозбереження інформаційними ресурсами щодо економічних механізмів енергоефективності та енергозбереження; формування та ведення зведеного енергетичного балансу України в натуральному та вартісному вимірах.
Під час обговорення необхідність законопроекту обгрунтовувалася відсутністю реального енергетичного балансу. Також наголошувалося: «Діючі моніторинги з основних видів енергоресурсів та надання комунальних послуг, які здійснюються профільними міністерствами, відомствами, місцевими органами влади та органами місцевого самоврядування, методологічно неузгоджені та мають розрізнені інформаційні бази даних, ведуться за окремими профільними напрямами (вугілля, газ, електроенергетика, комунальне господарство тощо) і не відтворюють реального стану справ в паливно-енергетичному комплексі та житлово-комунальному господарстві держави».
У виступах народних депутатів зазначалося, що з впровадженням ЄДСМ буде забезпечено відкритість ринків енергетичних ресурсів (вугілля, газу, електричної енергії, комунальних послуг). Маючи такий єдиний державний інструмент, органи влади будуть спроможні збалансувати попит та пропозиції на енергетичні ресурси та комунальні послуги, зокрема, платіжного балансу, визначити справедливі параметри під час ціноутворення та у подальшому припинити практику перехресного субсидіювання між галузями економіки.
Члени комітету підтримали законопроект, прийняття якого дасть можливість створити необхідні умови для впровадження і функціонування ЄДСМ, що, у свою чергу, визначить основні організаційно-методологічні та правові засади формування регіональних, територіальних і загальнодержавних енергетичних балансів за всіма видами енергетичних ресурсів, в тому числі утворення повного, постійно діючого державного енергоаудита.
На період служби нарахування податків та інших зборів буде припинено
Комітет Верховної Ради з питань національної безпеки і оборони рекомендує прийняти за основу та в цілому проект закону про внесення змін до деяких законів України щодо забезпечення проведення мобілізації та гарантій громадянам, які проходять військову службу за призовом під час мобілізації.
У пояснювальній записці до проекту автор документа, народний депутат Юрій Сиротюк, зазначає, що на військову службу викликаються насамперед люди з військовим досвідом. Здебільшого це громадяни, що посідають робочі місця, займаються приватним підприємництвом. Часто вони виплачують банківські кредити, відсотки за несплату яких зростають щомісяця. Військова служба під час мобілізації, що може затягнутися на невизначений час, поставить їх під загрозу фінансових втрат через неможливість виплачувати кредити. Крім того, в умовах економічної кризи поглиблюється конкуренція на ринку робочої сили. Призовники бояться втратити робочі місця, зауважує обранець.
У зв’язку з цим депутат пропонує законодавчо гарантувати захисникам Вітчизни збереження не лише робочих місць, а й зупинення нарахування боргів у період, коли вони не можуть працювати. «Необхідно заборонити як державним, так і комерційним банкам, фінансовим установам нараховувати відсотки та пені за період, коли боржник перебуває на військовій службі. Треба також зобов’язати власників підприємств та установ гарантувати збереження місця роботи та рівня заробітної плати», — наголошує народний депутат. Водночас він зауважує, що всі передбачені законопроектом гарантії мають поширюватися й на осіб, що були призвані до лав Збройних Сил та Національної гвардії з початку проведення мобілізації 2014 року.
Згідно із проектом, під час відновлення на роботі не можуть проводитися будь-які додаткові перевірки. Документом пропонується встановити, що держава припиняє на період служби нарахування податків та інших зборів, що вимагаються від підприємця — фізичної особи, котрий був призваний під час мобілізації. Проектом також пропонується встановити кримінальну відповідальність за неналежне виконання військово-транспортного обов’язку (ухилення, невиконання) керівниками підприємств.
Відповідні зміни пропонується внести до низки законодавчих актів, зокрема, до Кримінального кодексу і Кодексу законів про працю України, законів «Про мобілізаційну підготовку та мобілізацію», «Про військовий обов’язок і військову службу» та «Про внесення змін до деяких законів України щодо забезпечення проведення мобілізації».
Щоправда, під час обговорення проекту члени комітету зауважили, що деякі пропозиції, викладені в проекті, вже врегульовано Законом «Про внесення змін до деяких законів України щодо вдосконалення оборонно-мобілізаційних питань під час проведення мобілізації». Водночас народні депутати рекомендують Верховній Раді підтримати ті новели законопроекту, які не врегульовані чинним законодавством.
За повідомленням інформаційного управління апарату Верховної Ради України.
Голова Комітету з питань промислової політики та інвестиційної політики Юрій Воропаєв, заступник голови комітету В’ячеслав Богуслаєв (праворуч) під час засідання комітету, на якому було розглянуто проект закону України про внесення змін до Податкового кодексу України щодо створення умов для детінізації економіки та створення сприятливого інвестиційного клімату.
Фото Сергія КОВАЛЬЧУКА.