Прес-служба Антимонопольного комітету України уповноважена інформувати громадськість стосовно скарги ТОВ «Аммо С» від 17.06.2014 № 14/06-14, зареєстрованої в комітеті 18.06.2014 за № 8-20/1341-ДЗ щодо встановлення Міністерством оборони України дискримінаційних вимог у документації конкурсних торгів на закупівлю — «13.92.2. Вироби текстильні готові, інші — 9 лотів» [оголошення 

№ 117469, оприлюднене на веб-порталі Уповноваженого органу з питань державних закупівель, бюлетень від 12.05.2014 № 38 (884)].

Скарга від ТОВ «Аммо С» була подана до органу оскарження за формою, в строки (18 червня 2014) та з оплатою за подання такої скарги (як це передбачено постановою Кабінету Міністрів України) і повністю відповідала Закону України «Про здійснення державних закупівель» від 10.04.2014 № 1197-VІІ зі змінами і доповненнями, внесеними Законом України від 6 травня 2014 року 

№ 1234-VІІ, а також містила скарги заявника на адресу Міністерства оборони України щодо організації конкурсу під конкретного учасника.

Так, згідно зі змінами до документації конкурсних торгів розкриття пропозицій конкурсних торгів мало відбутись 19 червня 2014.

Виходячи з наведеного, Антимонопольний комітет України, як орган оскарження, не мав жодних підстав згідно з Законом не прийняти скаргу ТОВ «Аммо С» до розгляду.

Крім того, комітет, розуміючи важливість закупівлі, коли країна перебуває в умовах воєнного стану, а також свою відповідальність перед народом України, того ж дня (18 червня 2014) запитав в Міноборони України інформацію, необхідну для розгляду скарги. При цьому представникам Міноборони України було роз’яснено нагальність отримання інформації для прийняття рішення Постійно діючою адміністративною колегією Антимонопольного комітету України з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері державних закупівель (надалі — Колегія). Однак інформація від Міноборони України до АМКУ надійшла лише о 16.00 20 червня 2014, після того як ще вранці в. о. міністра оборони України звинуватив комітет у блокуванні закупівлі бронежилетів.

Розуміючи важливість питання, Колегія перенесла розгляд справи і вже о 20.00 20 червня 2014 року розглянула скаргу і відмовила ТОВ «Аммо С» у задоволенні вимог.

Принагідно треба зауважити, що 6 травня 2014 року були прийняті зміни до законодавства, які вступили в законну силу 9 травня 2014, що дозволяють здійснювати закупівлі для потреб армії за спрощеною процедурою протягом 7—10 днів.

Однак Міноборони України 12 травня 2014 року застосувало для закупівлі бронежилетів процедуру, яка зазвичай триває два і більше місяців, так як передбачає прозорий механізм оскарження, який істотно затягує процес закупівлі, що, власне, і відбулося 18 червня 2014, коли ТОВ «Аммо С» подало скаргу до АМКУ.

Надходження аналогічних скарг на наступних етапах закупівлі теж виключати не можна.

За таких обставин комітет діяв виключно в правових рамках, максимально швидко вирішивши питання.

Разом з тим, комітет не може нести відповідальність ні за вибір замовником процедури закупівлі, ані за якість її проведення, ані за реалізацію учасниками своїх прав на оскарження.

Прес-служба Антимонопольного комітету України.