Адміністратори купівлі у групах пропонують такі вигідні умови придбання авто, що вони залучають і виробників. Придбання автомобіля — справа, яку обмірковують не одну хвилину, день і навіть місяць. Також і автовиробники вирішують — яку модель, коли й де продавати. Приміром, моделі економкласу реалізуються не лише через салони й не насамперед через них, а в системі купівлі в групах. На сьогодні завдяки цій системі власниками авто стали близько третини офіційних власників економічних легковиків, що нині їздять країною.
Купівлі у групах з’явилися в Україні 1998 року, коли корпорація Daewoo відкрила виробництво своїх автомобілів у Запоріжжі. Корейська корпорація тривалий час працювала в Польщі, реалізовуючи свої автомобілі через адміністраторів купівлі у групах. І коли було ухвалено рішення про вихід на ринок України, компанія звернулася до своїх перевірених партнерів для просування автомобілів своєї марки й не прогадала. Ця система дала змогу родинам з невисоким рівнем доходів і корпорації дотриматися обопільних інтересів: першим — придбавати автомобілі за доступною ціною, а виробникові — налагодити стабільний збут. Уже більше тридцяти років адміністратори успішно працюють у країнах Латинської Америки, де в такій системі реалізуються не тільки легкові, а й вантажні автомобілі, а також новинки автопрому, на які заздалегідь до появи їх на ринку робить заявку автолюбитель. Так компанії стабільно підтримують попит і нівелюють низьку кон’юнктуру. У цьому регіоні надання послуг купівлі у групах контролюється державою, приміром, в Аргентині можна одержати всю інформацію про послугу та її операторів на сайті Національного банку.
На сьогодні на ринку України діє три великі адміністратори — Автоплан, CarCredіt і Автоклуб. Сукупно вони платять ПДВ у бюджет держави заледве менший, ніж найбільший національний стільниковий оператор Київстар. Уже за рівнем податкових виплат можна судити про розмах роботи цих компаній.
Хоча робота, загалом, проста. Компанії виступають посередником між покупцем і виробником, реалізуючи автомобілі групі бажаючих за фіксованою ціною в семирічний термін. За цей час кожний член групи одержує автомобіль одним з обраних способів. Чекає сім років, виплачуючи щомісяця внески, вирішує, скільки він може виплатити одразу і якщо він виплачує більше за інших у групі — одержує автомобіль.
Через адміністраторів купівлі у групах реалізуються автомобілі Volkswagen Polo, Skoda Octavіa Tour, а також автомобілі марки Hyundaі і Renault, Chery. Хоча ще рік-два тому основними автомобілями, які реалізовували за допомогою послуги, були ВАЗи, Сhevrolet, Daewoo, Slavuta і деякі інші.
Приведення всіх норм ведення бізнесу й реалізації товарів, послуг у відповідність із нормами СОТ робить необхідність контролю держави над бізнесом і його трансформацією напередодні вступу ще більш гострою. Адже тоді українському бізнесу доведеться відповідати міжнародним стандартам, які жорсткі до будь-яких проявів слабості держави до національного бізнесу. Тому варто згадати, що закону, який прирівнює купівлю у групах до інших фінансових послуг і дає їм гарантію стабільного існування, поки що в Україні немає. Створення такого закону й швидке його ухвалення потрібно насамперед споживачам послуг, які отримають єдиний звід норм і стандартів і стануть, отже, більш захищені від можливих підробок і фальсифікацій (чого не виключає існування будь-якого виду бізнесу). А адміністратори купівлі у групах одержать гарантії цивілізованого ставлення держструктур до їхнього бізнесу. Приміром, не всі банківські установи витримують перевірку часом і державними контролюючими органами. За рік майже десяток регіональних і деяких національних банків визнають банкрутами. Довіра до фінансових послуг може підтримати своєчасне ухвалення закону про них.
Утім, дотепер Україна щасливо живе в борг у тих же банків. Чи надовго? За інформацією, яка нещодавно з’явилася у пресі, можна судити, що грошова криза, спричинена бурхливим зростанням інфляції (за найстрашнішими прогнозами до 40 відсотків цьогоріч), може поглибитися банківською. Передусім ця криза зумовить кредитну бульку, що назріває. Інфляційний процес і зростання кредитування можуть викликати девальвацію гривні.
Здається, що придбання автомобіля стане кращим вкладенням коштів і втечею від знецінювання грошей. А кредит стає ще більш непід’ємним, якщо врахувати інфляцію. Та і близько 40 відсоткам тих, хто звернувся за кредитом, банки відмовляють через зарплату в конверті або з якихось інших критерій, які посилюються з кожним днем. У купівлі у групах довідка про доходи не потрібна, а щомісячні виплати набагато менші за виплати по кредиту. Такий бізнес не дає змоги сконцентрувати більшу суму грошей, саме тому його називають довгостроковим.
А значить, він приходить на десятиліття.